دولت سیزدهم اصلاح رویکرد صندوق ذخیره فرهنگیان را در دستور کار دارد
دولت سیزدهم اصلاح رویکرد صندوق ذخیره فرهنگیان را در دستور کار دارد
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان در شرایط نامناسبی به دولت سیزدهم تحویل داده شد، گفت: اصلاح رویکرد صندوق در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش نوژان نیوز، رضا مراد صحرایی در مورد وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید بر اینکه طی یک سال اخیر به طور جدی به دنبال ساماندهی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بوده‌ایم، اظهار داشت: در زمینه هیات‌ مدیره صندوق، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه، ضوابط، آیین‌نامه‌ها و پرداخت‌ها اقدامات بسیار خوب و موثری انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: صندوق با زیان انباشته تحویل این دولت شد و تحقیق و تفحصی که مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ از این صندوق انجام داد، گواه این مساله است.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که با استناد به نتیجه تحقیق و تفحص مذکور و رویکرد دولت سیزدهم که فسادستیزی است، صندوق رشد پیدا کند.

رییس هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان یادآورشد: این صندوق در بخش‌هایی آسیب‌دیده که نیاز به اصلاح‌ دارد و لازم است از سوی دولت مورد حمایت قرار گیرد.

مراد صحرایی همچنین با اشاره به بدهی دولت به اعضای صندوق رقم آن را بیش از ۵ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و خواستار همکاری قوا برای حل مشکلات صندوق شد.

رییس هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه این صندوق متعلق به معلمان است و آنها توقع دارند که در خدمت معیشت، رفاه و منزلت فرهنگیان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: صندوق خود را بنگاه مالی می‌داند و اصلاح رویکرد آن هم در دستور کار قرار گرفته است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا