برگزاری دوره‌های روانشناسی برای ورزشکاران ضروری است
برگزاری دوره‌های روانشناسی برای ورزشکاران ضروری است
مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: ضعف موارد روانشناسی موجب تضعیف‌ ورزشکاران می‌شود وباید با برنامه‌ریزی این مورد را تقویت کنیم.

به گزارش نوژان نیوز، محمدحسن تقی‌زاده مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت آموزش در ورزش اظهار داشت: کارگروه ۲روزه آموزشی تربیت مدرس یادگیری مهارت‌های اجتماعی از طریق ورزش و مهارت‌های حرکتی ویژه کارشناسان و مربیان آموزشی فدراسیون‌های ورزشی به‌خوبی برگزار شد.

وی ضمن تاکید بر جایگاه آموزه‌های روانشناسی در میان جامعه ورزش بیان کرد: ما باید علاوه بر ارتقای سطح آموزش درمیان مربیان ورزشی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی در فکر برگزاری دوره‌های روانشناختی نیز باشیم.

تقی زاده افزود: اکنون در اکثر فدراسیون‌ها شاهد برگزاری دوره‌های فرهنگی برای مربیان ورزشی هستیم و همان‌طور که تیم‌های ورزشی نیازمند حضور یک مدیر فرهنگی در کنارشان هستند، نیازمند یک روانشناس نیز هستند.

در ادامه مدیر دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: ورزشکاران ما در مسابقات اخیر نشان دادند که از لحاظ تکنیکی و بدنی از رقبای‌شان چیزی کم ندارند و ضعف موارد روانشناسی موجب تضعیف‌شان می‌شود که ما باید با برنامه‌ریزی این مورد را تقویت کنیم.

تقی‌زاده ضمن قدردانی از حمایت‌های انجام شده در راستای برگزاری این نشست گفت: تمام تلاش ما برنامه‌ریزی در راستای ادامه‌دار بودن چنین کارگروه‌هایی در حوزه‌های مختلف برای ایرانیان و اتباع مقیم جمهوری اسلامی ایران است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا