۱۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج امسال پرداخت شد
۱۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج امسال پرداخت شد
مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به پرداخت وام‌ها در بخش‌های مختلف، گفت: شعبه‌های این بانک طی چهار ماه سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج به متقاضیان پرداختند.

به گزارش نوژان نیوز، ابوالفضل نجارزاده در نشست با استاندار سمنان در استانداری افزود: بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج طی چهار ماه گذشته از سال ۱۴۰۲ توسط بانک ملی کشور پرداخت شد که این ‌میزان در سال گذشته ۲۵ هزار میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ ملی در حوزه مباحث مرتبط با امور زیربنایی و اشتغال، نهضت‌ملی مسکن و به طور جامع سیاست های دولت همراهی دارد، تاکید کرد: بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی طی سال گذشته توسط بانک ملی ایران پرداخت شد.

نجارزاده بیان کرد که بانک ملی ایران ۵۲ میلیون نفر مشتری دارد که نیازمند دریافت تسهیلات هستند و بانک ملی برنامه‌ریزی کرده تا فعالیت‌های خود را در حوزه پرداخت تسهیلات خُرد تقویت کند و در همین‌ راستا سقف تسهیلات قرض الحسنه از ۵۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون افزایش یافت.

وی با اشاره به توجه به مسایل دانش‌بنیان‌ها از سوی بانک ملی ایران، افزود: ساختار قدرتمندی در حوزه تقویت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در بانک‌ ملی ایران شکل گرفته است و این‌ آمادگی وجود دارد که در این‌ زمینه نیز در استان سمنان فعالیت‌های حمایتی در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کار بانک‌ بنگاه‌داری نیست، به همین دلیل، بانک ملی در تلاش است تا طرح‌های سرمایه‌گذاری خود را به بخش خصوصی واگذار کند و در صورت تحقق این‌ مساله، آمادگی در بانک ملی وجود دارد تا در بحث تامین مالی طرح‌های مهم دولت در استان سمنان همکاری داشته باشد.

مدیرعامل بانک ملی ایران برای افزایش سطح همکاری ها در مسیر اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم در استان سمنان اعلام آمادگی کرد.

 

بانک‌ها در مباحث حیاتی مانند کاهش تصادفات و جوانی جمعیت ورود کنند

استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: حمایت و همراهی بانکهای عامل استان به ویژه بانک‌ملی در راستای پیشبرد اهداف و سیاست های دولت سیزدهم از جمله راه اندازی واحدهای راکد و کاهش نرخ بیکاری، امری ارزنده است. سمنان یک استان خاص و به واقع، یک ایران کوچک با ظرفیت های بالقوه فراوان در حوزه های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و سایر موارد است.

سید محمد رضا هاشمی، بالاترین سرمایه بانکهای عامل کشور را اعتماد مردم دانست و تاکید کرد: نحوه برخورد بانکها با مردم، می تواند ضمن‌ اعتمادآفرینی، زمینه‌ مشارکت حداکثری آحاد اقشار جامعه در انتخابات سال جاری را نیز فراهم‌ سازد.

وی یادآور شد: بیش از ۲۰ درصد از تسهیلات حوزه رفع موانع تولید کشور توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت شد و در حوزه‌ پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج نیز استان سمنان توانسته رتبه سوم کشور را به خود اختصاص دهد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه بانک‌ ملی می تواند در بحث کاهش تصادفات جاده ای و همچنین جوانی جمعیت با اقدامات مناسب حامی سیاست ها و پیشبرد برنامه‌ریزی‌های دولت در استان باشد، افزود: در استان حامی بانکهای عامل‌ هستیم، در همین راستا در بحث وصول مطالبات و همچنین تاکید بر مرادوات مالی واحدهای صنعتی و تولیدی با بانکهای عامل استان اقدامات صورت گرفته است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا