معرفی رزمندگان، فرماندهان و شهدای کرج اولویت فرهنگی مدیریت شهری شود
معرفی رزمندگان، فرماندهان و شهدای کرج اولویت فرهنگی مدیریت شهری شود
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: اینکه نامگذاری معابر، ساخت فیلم و مستند در معرفی رزمندگان، فرماندهان و شهدای کلان شهر کرج در دفاع مقدس را اولویت فرهنگی مدیریت شهری می دانیم.

به گزارش نوژان نیوز، جواد چپردار در یکصد و نوزدهمین جلسه رسمی شورای شهر در بررسی لایحه شهرداری اظهار داشت: با آنکه با ساخت و انتشار هر نوع فیلم در روایت خاطرات واقعی دوران دفاع مقدس و جان فشانی رزمندگان اسلام موافق هستم ولیکن با لایحه شهرداری در مشارکت و سرمایه گذاری در ساخت فیلم مطروحه مخالفم، چون اولویت شورای کلان شهر کرج در فراخوان ساخت فیلم یا مستند رزمندگان و فرماندهان شهید کرج با احصا خاطرات واقعی از زبان ایثارگران و فرماندهان جا مانده از کاروان شهدا و همرزمان لشگر ۱۰ سیدالشهدا (ع) و گردان های عملیاتی است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: اینکه به اثر هنری یا فیلم دفاع مقدس مساعدتی شود، یک وجهی است، ولیکن معرفی رزمندگان شهید این شهر در این طرح یا فیلمنامه نقص دارد و حتی اصلاح آن با اولویت و تکالیفی که در شورای شهر کرج داریم، مغایرت دارد.

چپردار تصریح کرد: ما و نهادهای مربوط در این مسیر کوتاهی فاحش داشته ایم دلیل نمی شود به جای ساخت آثار فاخر، مرتبط و بر گرفته از خاطرات واقعی رزمندگان و به بهانه رساندن یک فیلم به جشنواره به کسب جایزه یا سرمایه گذاری اقدام یا اندیشه نماییم.

وی خاطرنشان کرد: به‌عنوان یک رزمنده کوچک از دوران دفاع مقدس که توفیق حضور در شورای اسلامی شهر کرج را یافته و خود یا مدیریت شهری را مدیون رزمندگان و شهدای گردان‌های عملیاتی این شهر در دوران دفاع مقدس می‌دانم، پیشنهاد می‌دهم تا در کنار نام گذاری معابر این شهر به نام سرداران و رزمندگان شهید، در ساخت فیلم و مستند یک فراخوان سراسری اعلام نماییم تا خاطرات افسانه‌ای و آسمانی رزمندگان مورد کنکاش بسیاری از کارگردان‌ها، تهیه کنندگان و سایر متولیان این حوزه واقع گردد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: بسیاری از شهدایی که این شهر به نام و خاطرشان همواره افتخار می‌کند، پتانسیل فیلم، مستند و سریال های بسیار فاخر تری را داشته که ارائه آثار بهتر و بیشتری را می‌طلبد.

چپردار یادآور شد: بنا داریم در شورای ششم با اهتمام مضاعف، اعتقاد راسخ به ماندگاری قصه های ایثار و شهادت و نیاز نسل جوان این تکلیف فرهنگی را با نهایت دقت، هوشمندی و جامع به سرانجام برسانیم و این فیلمنامه یا طرح محدود در لایحه شهرداری، مشمول تحقق این اولویت نیست.