رشد منفی مصرف انرژی در پاییز
رشد منفی مصرف انرژی در پاییز

به گزارش نوژان نیوز مدیرعامل شرکت توانیر از ثبت نیم‌درصدی رشد منفی مصرف انرژی در سه‌ماهه پاییز خبر داد و تأکید کرد: این دستاورد، حاصل تداوم اقدامات کنترلی تابستان، مقابله با استخراج غیرمجاز رمزارز، ساماندهی مصارف غیرمجاز و اجرای برنامه‌های بهینه‌سازی مصرف است. وی افزود: در بخش صنعت نیز سالانه ۴ تا ۵ هزار مگاوات […]


به گزارش نوژان نیوز

مدیرعامل شرکت توانیر از ثبت نیم‌درصدی رشد منفی مصرف انرژی در سه‌ماهه پاییز خبر داد و تأکید کرد: این دستاورد، حاصل تداوم اقدامات کنترلی تابستان، مقابله با استخراج غیرمجاز رمزارز، ساماندهی مصارف غیرمجاز و اجرای برنامه‌های بهینه‌سازی مصرف است.

وی افزود: در بخش صنعت نیز سالانه ۴ تا ۵ هزار مگاوات تقاضای جدید ثبت می‌شود که معمولاً ۵۰ تا ۶۰ درصد آن به مرحله بهره‌برداری می‌رسد؛ به‌عبارت دیگر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات بار جدید صنعتی به شبکه اضافه می‌شود. با این حال، مجموعه اقداماتی که در ماه‌های گذشته اجرا شده، توانسته است روند رشد مصرف را کنترل و حتی در پاییز به رشد منفی نیم درصد برساند.

مدیرعامل شرکت توانیر با تأکید بر تداوم این مسیر تصریح کرد: برنامه‌های مدیریت مصرف برای فصل زمستان ادامه دارد و هدف‌گذاری اصلی صنعت برق، مهار رشد مصرف در تابستان پیشِ‌رو از طریق ترکیب هوشمندانه اقدامات نظارتی، بهینه‌سازی مصرف و همراهی مشترکان است.

طبق اعلام توانیر، رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: استمرار مقابله با مصارف غیرمجاز، ارتقای بهره‌وری انرژی و مدیریت تقاضا، نقش تعیین‌کننده‌ای در پایداری شبکه و عبور مطمئن از دوره‌های اوج مصرف خواهد داشت.

انتهای پیام



منبع