افزایش عرضه گوشت گرم به ۴۰۰ تن در روز
افزایش عرضه گوشت گرم به ۴۰۰ تن در روز

به گزارش نوژان نیوز منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هم اکنون توزیع گوشت گرم داخلی، وارداتی و منجمد در بازار انجام می‌شود، اما گوشت‌های منجمد وارداتی بیشترین تقاضا را دارند. او قیمت هرکیلو گوشت منجمد را کمتر از ۳۰۰ هزار تومان، گوشت گرم وارداتی ۳۷۰ هزار تومان و گوشت […]


به گزارش نوژان نیوز

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هم اکنون توزیع گوشت گرم داخلی، وارداتی و منجمد در بازار انجام می‌شود، اما گوشت‌های منجمد وارداتی بیشترین تقاضا را دارند.

او قیمت هرکیلو گوشت منجمد را کمتر از ۳۰۰ هزار تومان، گوشت گرم وارداتی ۳۷۰ هزار تومان و گوشت گرم داخلی ۵۷۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: گوشت گرم داخلی از تقاضای پایینی در بازار برخوردار است.

پوریان با بیان اینکه ۴ تا ۴.۵ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است، گفت: با گرم شدن هوا، میزان عرضه دام سبک افزایش یافته است چراکه بسیاری از دامداران توان کشتار را ندارند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تن گوشت گرم در بازار خبر داد و گفت: طی روز‌های آتی توزیع گوشت‌های وارداتی به ۴۰۰ تن می‌رسد.

او متوسط قیمت هر کیلو بره نر کشتاری را ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان و گوساله ۱۸۵ تا ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با گستردگی عرضه دام شاهد کاهش قیمت در بازار خواهیم بود.

پوریان ادامه داد: در برخی فصول با حجم انبوه تولید گوساله و مازاد تولید روبرو می‌شویم که با استمرار این روند می‌توان به سال‌های ۹۰ تا ۹۲ برگردیم چراکه در آن مقطع بهترین شرایط را داشتیم به طوریکه در بخش گوسفند یک میلیون راس و گوساله ۱۸۰ هزار راس صادرات داشتیم.

رئیس شورای تامین کنندگان دام جمعیت فعلی دام سبک را ۷۱ میلیون راس و دام سنگین ۹.۵ تا ۱۰ میلیون راس اعلام کرد و گفت: با احتساب زایش‌های بهاره پیش بینی می‌شود که جمعیت دام سبک به ۷۵ میلیون راس برسد. گفتنی است که واردات گوشت علاوه بر تعدیل بازار و جلوگیری از کنترل قیمت منجر به کاهش کشتار دام‌های مولد شده است.

خبرنگار: آزاده محبی



منبع