تشدید بارش‌ در نواحی شرقی و شمال غربی کشور
تشدید بارش‌ در نواحی شرقی و شمال غربی کشور

به گزارش نوژان نیوز   صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس بارش پراکنده خواهیم داشت گفت: در ارتفاعات استان های کرمان و سیستان و بلوچستان، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. وی ادامه […]


به گزارش نوژان نیوز

 

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس بارش پراکنده خواهیم داشت گفت: در ارتفاعات استان های کرمان و سیستان و بلوچستان، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا نیز بارش در شمال غرب، برخی مناطق غرب، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان تداوم خواهد داشت. 

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی بیان کرد: در روز یکشنبه نیز رگبار و رعدوبرق در شمال غرب و بارش پراکنده در کردستان، همدان، مرکزی و زنجان رخ خواهد داد. 

وی اظهار کرد: برای دوشنبه نیز در غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر و مناطقی از قزوین و البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

وی با بیان  اینکه در پنج روز آینده، در نوار شرقی کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد گفت: این شرایط در مناطق مستعد منجر به خیزش گردوخاک خواهد شد.  

ضیائیان همچنین از صدور هشدار هواشناسی از امشب تا روز یکشنبه خبر داد و گفت: رگبارباران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد از جمله مخاطرات این سامانه است. 

وی افزود: در روز شنبه شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان، نیمه شمالی آذربایجان غربی، شمال و شرق آذربایجان شرقی و در روز یکشنبه اردبیل، آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی را در بر خواهد گرفت. 

او تاکید کرد: جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جادهای کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از آثار احتمالی فعالیت این سامانه است. 

وی افزود: در نتیجه به احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌‎های اجرایی و خودداری از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع توصیه می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 



منبع