دستاوردهای آبخیزداری در دولت سیزدهم
دستاوردهای آبخیزداری در دولت سیزدهم
سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان البرز پس از تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب در حرم امام راحل (ره) اهم فعالیت های آبخیزداری انجام شده در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر در طی سه سال دولت سیزدهم را گزارش داد.

به گزارش نوژان نیوز، علی شهبازی سرپرست معاونت آبخیزداری در مراسم تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب در حرم امام راحل (ره) به خبرنگاران گفت اجرای طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ آب و خاک کشور بسیار مهم و پر اهمیت است. این طرح ها شامل پروژه های آبخیزداری، آبخوانداری، کنترل سیل، بیابان زدایی، توسعه جنگل ها، احیای مراتع و طرح های حفاظتی و حمایتی است که با هدف حفظ منابع آب و خاک، حفاظت از پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش و کاهش خسارات ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره های زیرزمینی انجام می شود.

وی در ادامه افزود: از دیدگاه ریاست محترم  دولت سیزدهم، موضوع آبخیزداری امری مهم در پیشگیری و کاهش تخریب‌های ناشی از سیل و هدایت سیلاب‌ها به مسیر سازندگی می باشد. از آنجایی که دولت سیزدهم؛ مردمی و انقلابی بودن خود را با اهمیت دادن به سیاستهای حفاظت از آبخیزها با تاکید بر اجرای طرحهای آبخیزداری و آبخوانداری؛ در اقدام و عمل به خوبی نشان داده است، از اینرو استان البرز نیز از این امر مستثنی نبوده و از پیشگامان اجرای طرحهای آبخیزداری و آبخوانداری بوده است.

علی شهبازی در خصوص عملکرد دولت سیزدهم نیز بیان داشت: در طی سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ در سطحی معادل ۳۹۹۵۶ هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در قالب  ۶۴۷۰۰ مترمکعب عملیات مکانیکی، ۶۱۰ هکتار عملیات بیومکانیکی و بیولوژیکی، ۵۷۴۹ هکتار عملیات مدیریتی با اعتباری برابر ۸۳۷۷۶۲ میلیون ریال در استان البرز اجرایی شده است، ایشان همچنین گفت: در خصوص انجام مطالعات آبخیزداری نیز اقدامات خوبی صورت گرفته به نحوی که در سطحی حدود ۱۱۲۲۰۶ هکتار مطالعات تفضیلی-اجرایی انجام شده است.


همچنین این مقام مسئول افزود : پروژه‌های یادشده با هدف کنترل سیل و رسوب و تقویت پوشش گیاهی در حوزه‌های آبخیز استان که نیاز مبرم آن می باشد اجرایی شده‌اند.

در ادامه علی شهبازی به تعداد سازه های احداث شده در طی این سالها اشاره داشتند که براین اساس ۷۹۸ عدد سازه آبخیزداری در طی این سه سال احداث شده است.

شهبازی با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش مردم با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: امیدواریم با مشارکت مردم و تمام دستگاه های اجرایی در اجرای این پروژه‌ها گام بلندی در راستای ارتقای سطح منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز برداریم.

 مراسم تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در ایام الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با حضور حجت الاسلام ابوطالب ندرلی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه ، علی شهبازی سرپرست معاونت آبخیزداری و مهدی طیبی مسئول اداره حراست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز برگزار شد