شمار مراجعه بیماران آنفلوآنزایی به مراکز درمانی البرز کاهش یافت
شمار مراجعه بیماران آنفلوآنزایی به مراکز درمانی البرز کاهش یافت
رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز اعلام کرد که مراجعات بیماران آنفلوآنزا به مراکز بهداشتی و درمانی استان البرز سیر نزولی دارد و نسبت به ماه های آبان و آذرماه سال جاری کاهش داشته است.

به گزارش نوژان نیوز، دکتر” احمد مهدوی” افزود: موارد بستری ناشی از ابتلا به ویروس آنفلوآنزا در استان کاهش داشته و این روند نشان دهند آن است که از روند پیک بیماری فاصله گرفته ایم.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از مبتلایان به ویروس آنفلوآنزا به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند، گفت: افرادی که مبتلا به آنفلوآنزا می شوند باید توصیه های پزشکی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی مکرر دست ها را انجام دهند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت ابتلا به کرونا در استان،‌ افزود: اکنون تمام شهرستان های البرز در وضعیت آبی کرونایی و قابل قبول قرار دارند.

مهدوی با اشاره به آلودگی هوای روزهای گذشته در استان البرز،‌ اظهار کرد: مراجعات ناشی از آلودگی هوا و مشکلات تنفسی در هفته گذشته استان البرز بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافت .

وی گفت: در روزهایی که آلودگی هوا داشتیم تماس بیماران با اورژانس البرز نیز با افزایش مواجه شد.

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز به مردم توصیه کرد که در زمان آلودگی هوا در صورت نداشتن کار ضرور بیرون از منازل حضور نداشت باشند و اگر به ناچار مجبور به حضور در خارج از منزل شدند از ماسک های مخصوص استفاده کنند.

مهدوی اظهار کرد: در زمان آلودگی هوا نیروهای امدادی در قالب تیم‌های سیار در مناطق مختلف استان البرز مستقر می شوند تا دسترسی سریعتر بیماران و نیازمندان به خدمات پزشکی صورت بگیرد.