شهرستان شدن ماهدشت؛ مطالبه‌ای به حق و فوری
شهرستان شدن ماهدشت؛ مطالبه‌ای به حق و فوری
امام جمعه ماهدشت ضمن گلایه از بی‌تفاوتی مسوولان در مورد هنجار شکنان و عدم اقدام در موضوع حجاب، گفت: حرف درمانی نسبت به دغدغه‌های به حق مؤمنین بس است! اقدامات فرهنگی‌تان، اقدامات تبیینی‌تان، اقدامات قضائی‌تان در فضای عمومی کجاست؟ اعتبارات دست شماست! اختیارات دست شماست! به خاطر اسلام و انقلاب و خون شهدا به خودتان بیایید و کاری بکنید!

به گزارش نوژان نیوز، حجت‌الاسلام علی رادمرد، امام جمعه شهر ماهدشت، در خطبه‌های دیروز نماز جمعه ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام فاطمیه اول، بر لزوم نشر سیره آن حضرت و تحلیل خطبه فدکیه  به عنوان با برکت‌ترین و ذخیره‌مندترین معارف دینی تاکید کرد و گفت: محتوای قرآن‌محور خطبه فدکیه یک درس بزرگ برای شیوه تبلیغ دین است که‌ باید خروجی منبرها و خطبه‌های ما، ایجاد عشق و علاقه به قرآن و آشنایی با معارف قرآن در بین آحاد جامعه باشد. سخنرانی ما باید مردم را تشنه ارتباط با قرآن و تدبر در قرآن نماید.

وی با بیان اینکه سلوک حضرت‌فاطمه زهرا(س) رفتار و اقدام تبیینی است، گفت: در عزاداری‌ها  ما فقط به مصائیب و سختی‌های او توجه و عزاداری می کنیم  اما او به این موارد توجهی نداشت و به دفاع از امام و ولی پرداخت و خودش را فدای ولی الله کرد.‌ بنابراین آن عزاداری ارزش بیشتری دارد  که مسئله تبیین موضوعات جامعه را هم داشته باشد. بنابراین تشکیل حلقه های تحلیلی در مساجد، هیئات مذهبی و مدارس با استفاده از فرصت محافل فاطمی ضرورت دارد.

خطیب جمعه ماهدشت همچنین با اشاره به شیوه بزرگان و فرمایش رهبری برای ایام عزادار فاطمیه، یادآور شد:  زمان در نظر گرفته شده برای فاطمیه اول و دوم ۵ روز است؛ دو روز قبل شهادت و دو روز بعد از شهادت. مساجد و هیئات مذهبی هم حتی الامکان رعایت کنند.

 

ظرفیت نورانی بسیج

وی ضمن گرامیداشت ۵ آذر ماه سالروز تأسیس و تشکیل بسیج مستضعفین، به فرمایش رهبر معظم انقلاب، در مورد تشکیل بسیج،اظهار کرد: «فتح الفتوح امام، پرورش جوانان بسیجی بود». محصول واقعی هر انقلاب و سنجه  ارزیابی موفقیت  آن، پیشرفت‌های علمی، صنعتی، نظامی و اقتصادی و مانند آنها نیست بلکه تحولی است که در جان‌ها پدید آورده، و کیفیت و کمیت انسان‌های ترازی است که توانسته است در دامان خود پدید آورد و بپرورد. پدیده نورلنی بسیجاز ارزشمندارین یادگاران امام خمینی(ره) است.

رادمرد با اشاره به فرمایش امام راحل، بسیج را مصداق کاملی از ایثار، فداکاری، اخلاص، مردمی بودن، عشق به خدا، اسلام و شهادت دانست و افزود:  عامل موفقیت بسیج در ایمان آنان نهفته است. هرگاه قوه ایمان در ملتی زنده شود، همگان را به قیام برای خدا فرا می‌خواند و می‌تواند سرتاسر یک کشور را بسیج کند؛ معیار حرکت بسیج هم همین اسلام و درک مفاهیم عالی آن است. همین فرهنگ بسیجی است که وقتی توسعه پیدا می‌کند مانند مقاومت حزب الله و حشد الشعبی و گروه های مقاومت فلسطینی شکل می گیرد و ابرقدرت‌های پوشالی را به چالش می‌کشد.

وی اضافه کرد: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، رژیم پر ادعای صهیونستی از یک گروه، نه یک کشور و نه یک دولت، شکست خورد و ضربه فنی شد و این بمباران‌ها و جنایات جبران آن شکست فضاحت بار را نخواهد کرد. قبول آتش بس چند روزه با شرایط حماس از سدی صهیونیست‌ها، پیروزی جدیدی برای فلسطین است. چرا که اعلام شد اگر آتش بس ادامه پیدا نکند، سایر گروه‌های مقاومت ورود خواهند کرد و حماس هم قابلیت‌های جدید خود را به میدان خواهد آورد. این نتیجه همان ظرفیت نورانی بسیج است.

 

مسؤولان بی تفاوت در موضوع حجاب

نماینده ولی فقیه در ماهدشت در بخش دیگری از سخنانش از عدم اقدام و بی تفاوتی مسؤولان در خصوص موضوع حجاب، گفت: گویا مسؤولین هنوز به هشدارهای رهبری معظم در خصوص حجاب پی نبردند و نسبت به یک اقلیت هنجارشکن که خلاف شرع و قانون مرتکب می‌شوند، بی تفاوتند. آقای مسؤول غیرتت کجا رفته؟ مسؤولیت دست شماست! اهرم‌های قانونی دست شماست ! چرا اقدام نمی‌کنید؟ آقای نیروی انتظامی، آقای قوه قضائیه، آقای دولت، خودتان می‌گویید معطل لایحه عفاف و حجاب نباید ماند و قانون‌های فعلی کفایت می‌کند! خب، اقدامتان کو؟

وی خطاب به مسؤولین گفت: حرف درمانی نسبت به دغدغه‌های به حق مؤمنین بس است! اقدامات فرهنگی تان، اقدامات تبیینی‌تان، اقدامات قضائی تان در جای خودش در فضای عمومی کجاست؟ اعتبارات دست شماست ! اختیارات دست شماست! به خاطر اسلام و انقلاب و خون شهدا به خودتان بیایید و کاری بکنید!

 

مشکل حلقه دره را با استفاده از دانش بنیان حل کنید

وی در ادامه به وجود حلقه دره و مرکز دفن زباله در منطقه و بوی تعفن در شهر  اشاره کرد و گفت: این موضوع  چه زمانی قرار است حل شود؟ می‌گویند دستگاه زباله سوز راه حل است و از چین باید خریداری شود و در حال تنظیم قرارداد و غیره هستیم. اگر بپذیریم راه حل فقط همین است، مردم ماهدشت و شهرک پیام  تا چه زمانی باید رنج بکشند و تحمل کنند؟!

امام جمعه ماهدشت گفت: دستگاه زباله سوز ساده ترین و گران‌ترین راه است، اما تنها راه حل نیست، مگر موضوعی دیگر میان باشد.‌‌ راه دیگری  وجود دارد که کمی سخت و ارزان است. ورود شرکت‌های دانش بنیان در رفع مشکل حلقه دره، راه حل دیگر است ‌ که آورده و سودش مثل دستگاه زباله سوز  تنها تولید برق نیست و برکارهای دیگری هم انجام می‌دهد.‌‌

 

شهرستان شدن ماهدشت؛ مطالبه‌ای به حق و فوری

وی در ادامه با اشاره به اینکه موضوع شهرستان شدن ماهدشت در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و برای تایید نهایی به هیأت دولت ارسال شده است، گفت: شهرستان شدن ماهدشت یکی از مطالبات به حق و فوری این مردم است که جا دارد از نماینده محترم ولی فقیه حضرت آیت الله حسینی همدانی و استاندار البرز که در سفر اول ریاست جمهور  این موضوع را مطرح و مطالبه کردند و مورد موافقت آیت الله رئیسی قرار گرفت، تشکر کنم.