ضرورت تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی البرز
ضرورت تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی البرز
مدیرکل مدیریت بحران البرز با اشاره به هشدار اداره کل هواشناسی در خصوص ورود سامانه سرد بارشی به استان از کشاورزان و باغداران خواست تمهیدات لازم برا رای پیشگیری از خسارات به محصولات کشاورزی و باغ ها به عمل آورند.

به گزارش نوژان نیوز، “مهدی مهرور” اظهار کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و کولاک، باران و کاهش محسوس دما طی ۲ روز آینده در این استان پیشگیری برای کاهش حوادث و خسارات احتمالی ضروری است.

وی اضافه کرد: اختلال و لغزندگی در ترددهای شهری و بین شهری ، آبگرفتگی معابر ، بالا آمدن سطح آب مسیل ها و رودخانه ها ، ریزش سنگ در جاده های کوهستانی، شکسته شدن سازه های سست ، درختان و تابلوهای تبلیغاتی طی این مدت متصور است .
مهرور از مسافران خواست از توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها ، مسیل های فصلی و دامنه کوه ها ، پرهیز از کوهنوردی و خودداری از سفرهای غیرضروری بویژه در مناطق کوهستانی داشته باشند.

وی تاکید کرد: تامین سوخت ، نصب وسایل حرارتی، کنترل دما، رطوبت و تهویه گلخانه ها ، مصرف کودهای پتاسه ، مقاوم سازی درختان به سرما ، حفاظت از مرغداری ها و دامداریها با توجه به کاهش دما ، محافظت از تاسیسات و مراقبت از سیستم های آبیاری تحت فشار با توجه به پایین بودن دمای سطح زمین به ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی ، تداوم افزایش رطوبت در مزارع و باغات با هدف تعدیل دمای محیط از طریق انجام آبیاری خارج از نوبت ، عدم کوددهی استخرهای پرورش ماهیان ، عدم مبارزه شیمیایی در ارتفاعات و مناطقی که دما به زیر صفر می رسد باید مورد توجه قرار گرفته شود.