لزوم‌ تعیین تکلیف زمین های قولنامه ای ماهدشت کرج
لزوم‌ تعیین تکلیف زمین های قولنامه ای ماهدشت کرج
امام‌ جمعه ماهدشت کرج با بیان اینکه زمین های قولنامه ای است که شهر ماهدشت دارد رنج می برد، گفت: اقدام قابل اعتنایی هنوز رخ نداده ، مردم در سختی هستند ، خصوصا کسانیکه با کلی زحمت و وام و قرض زمین را خریده ، حالا برای ساخت دچار مشکل می شود

به گزارش نوژان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین علی رادمرد در خطبه های نماز جمعه این هفته ماهدشت کرج با اشاره به اینکه قرآن تکلیف ما را با دشمنان و مستکبرین روشن کرده و آیات متعدد و جریان های متعددی دارد، اظهار کرد: در کنار آن حوادثی که در تاریخ و دوران خودمان رخ داده گویای تایید رفتار طاغوتیان و مستکبرین است، در تاریخ انقلاب اسلامی سیزده آبان به‌دلیل پوشش سه مقطع خاص و سه حادثه مهم تاریخی در حماسه استکبارستیزی ملت با بصیرت ایران اسلامی در سال‌های ۴۳، ۵۷ و ۵۸ از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده ۱۳است.

وی ادامه داد: آبان ۴۳ تبعید امام ره به ترکیه ، ۱۳ آبان ۵۷ تظاهرات دانش آموزان به سمت دانشگاه تهران و به همراه دانشجویان که با تیراندازی ماموران شاه ۵۶ نفر شهید و مجروح شدند و ۱۳ آبان ۵۸ تسخیر لانه جاسوسی یعنی سفارت آمریکا بود و این اهمیت در گذر زمان با توجه به تحولات و متغیرهای گوناگون در عرصه سیاسی و امنیتی تشدید شده است.

امام جمعه ماهدشت کرج تصریح کرد: با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران و تقابل همه‌جانبه بین جمهوری اسلامی ایران با رژیم استکباری آمریکا، چشم‌انداز صحنه تقابل نظام جمهوری اسلامی با آمریکا بسیار گسترده شده است: از یک‌طرف قدرت ایران و عمق راهبردی جمهوری اسلامی بسیار گسترده شده و از سوی دیگر هیمنه و منطقه سیطره آمریکا کاسته شده و ایالات متحده دوران افول و نزول خود در منطقه غرب آسیا را می‌گذراند.

وی افزود: با این حال هستند کسانی که هنوز نسبت به ماهیت و مبانی تقابل انقلاب اسلامی با آمریکا توجیه نبوده و هر از چندگاهی آگاهانه یا ناآگاهانه نسخه مذاکره و تسلیم در برابر آمریکا را ارائه می‌کنند.

حجت الاسلام رادمرد گفت: از این رو تا این خط فکری خائنانه یا جاهلانه و یا غافلانه وجود دارد، «تبیین» حقایق نیز باید با قدرت از سوی جبهه انقلاب دنبال شود. کما اینکه اگر تاریخ این سه حادثه ۱۳ آبانی را مرورو نماییم می‌بینیم این سه حماسه با تبیین‌گری شروع شد و در تاریخ ماندگار شد. اگر تبیین‌گری‌های امام خمینی رضوان الله علیه نبود، بصیرتی در متن جامعه نمی‌جوشید و تبدیل به حماسه‌های سه‌گانه ۱۳ آبان نمی‌شد.

وی با بیان اینکه در این شرایط و روزگار نیز کماکان، «جهاد تبیین» یکی از مهم‌ترین راهکارهای استکبارستیزی است، گفت: این جهت دهی واقعی که حضرت آقا در جریان حملات پی در پی رژیم موقت صهیونسیتی می کنند و جهت فلش را به سمت آمریکا می برند بخاطر همین است، سر خط گم نشود، این نبرد اولا نبرد صرفا اسرائیلی_ فلسطینی تلقی نشود، در سخنرانی اخیرشان فرمودند: میدان نبرد، میدان نبرد حق و باطل است، این یعنی این نبرد ، نبرد همه ی جبهه حق است با همه ی جبهه ی باطل ، تکلیف خودت را مشخص کن با حقی یا با باطل ، ببین کجا ایستاده ای ؟ و برای تقویت جبهه حق چه کار کردی ؟ چه تصمیمی گرفتی ؟ چه موضعی گرفتی؟ چه درسی را دادی ؟ معلم گرامی در مدرسه از مرز حق چقدر دفاع کردی ؟ چقدر مرزبانی عقاید دانش آموزان را کردی ؟ نمیتوان گفت من نه با این طرف هستم نه با آن طرف ، هیچ وقت سکوت به نفع حق نبوده ، سکوت و عدم موضع گیری همه اش  به نفع باطل بوده ، پس با همین حرف هم موضع خودت را مشخص می کنی!

امام جمعه ماهدشت با بیان اینکه همه ی این موضوعات برای آماده شدن برای آن رویاروی نهایی حق و باطل است، گفت: یعنی رویاروی امام زمان عج با باطل، آنجا سکوت معنایی ندارد ، روز عاشورا ساکتین، منفعتی برای امام حسین ع داشتند ؟ آنهایی که به ظاهر تعیین موضع نکردند ، نفعی برای حرکت امام حسین ع ایجاد کردند ؟ ما الان امام معصوم حی و حاضر داریم ! هیچ وقت پرسیده ایم از خودمان که چکار می کنیم؟ محرم و صفر عزاداری کردن ها برای چیست؟ درس ها و عبرت های عاشورا برای اینست که ما الان نسبت به امام امامی که اینگونه نسبت به ما عمل می کند  ما در خصوص تقویت ایمان جامعه باید تلاش کنیم که اقدام ما میشود امر به معروف، در خصوص نهی از منکر هم باید تلاش کرد ، یعنی همانطور که به معروفات باید توجه داشته باشیم، بی توجه به منکرات هم نباید باشیم، این بی حجابی ها، این بدپوششی ها که هدفمند دارد در سطح جامعه گسترش پیدا می کند، را نباید بی توجه بود، چند مدت است بناست قانونی در حوزه عفاف و حجاب نوشته شود، نوشته شد و الان با برخی ایرادات شورای نگهبان برگشته به مجلس، خب مصوب شد، ضمانت های اجرایی آن چیست ؟

وی ادامه داد:  آیا باز همه ی برخورد ها با حوزه انتظامی است؟ روی کاغذ خوب است شاید خوب قانون بنویسیم، اما آیا بلدیم خوب هم اجرا کنیم؟ الان هم برخی غفلت ها دارد از جانب برخی مسئولین رقم می خورد ! برخی کنسرت ها، برخی محافل دیگر که بدون قید و شرط و رعایت موضوعات در کشور دارد برگزار می شود در سایه غفلت برخی مسئولان است ، مسئولان حساسیت دارند، اما بعد اجرا و تحقق برنامه، یعنی می گذارند برنامه برگزار شود

با عدم نظارت و عدم برنامه ریزی بعد که برگزار شد ، برخورد می کنند و … خب از اول نگذارید اینگونه محافل و مجالس برگزار شود!  این باعث میشود که انسان در حوزه اجرای قانون دغدغه داشته باشد ! باید فکری اساسی تر و زودتر برداشت ، جدای از آن مومنین نباید از وظیفه امر به معروف و نهی از منکر خود غافل شوند و با رعایت آداب امر به معروف و نهی از منکر باید به این فریضه و این واجب بپردازند تا نماد های غیر خدایی و شیطانی از جامعه اسلامی برداشته شود.

امام‌ جمعه ماهدشت کرج با بیان اینکه زمین های قولنامه ای است که شهر ماهدشت دارد رنج می برد، گفت: اقدام قابل اعتنایی هنوز رخ نداده ، مردم در سختی هستند ، خصوصا کسانیکه با کلی زحمت و وام و قرض زمین را خریده ، حالا برای ساخت دچار مشکل می شود ! مطلب را حل کنید ! خودمان بدست خودمان مردم را به کار غیر قانونی وادار می کنیم ! خب این مسئله را باید کدام مسئول حل کند؟ زمین ها در اختیار کیست؟ خب جواب این سوالات همه اش از روز روشن تر، در این چهل و اندی سال چرا حل نکردند و نمی کنند ، همتی کنید و حل کنید، یک کارگروهی بگذارید که مطلب را مستمرا پیگیری کند و به نتیجه برساند. کار که نشد ندارد، همتی و تلاشی می طلبد تا مشکل مردم و شهر حل شود.