استان‌ها اتباع خارجی را شناسایی و آمار دقیق ارائه کنند
استان‌ها اتباع خارجی را شناسایی و آمار دقیق ارائه کنند
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به ضرورت ساماندهی و مدیریت مهاجران خارجی گفت: دستگاه‌های متولی در استان‌های مورد نظر باید در مرحله نخست این اتباع را شناسایی و آمار دقیق از آنها تهیه کنند.

به گزارش نوژان نیوز، “اصغر جهانگیر” در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد افزود: در مرحله دوم خدماتی که به اتباع و مهاجران داده می‌شود باید بر اساس تابعیت مجاز و غیرمجاز تعریف و برای این افراد شناسنامه‌های مشخص در نظر گرفته شود.

وی با قدردانی از همه تلاش‌هایی که تاکنون در کشور در خصوص پیشگیری از وقوع جرم انجام گرفته و با اشاره به اینکه یکی از خصلت‌های ایران اسلامی، حمایت از آوارگان کشورهای دیگر با توجه به بحث حمایت از حقوق بشر است گفت: این مطلب به این معنا نیست که مهاجرت‌ها بدون ضابطه قانونی باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بیان کرد: خدماتی که به اتباع بیگانه ارائه می‌شود باید بر اساس تابعیت مجاز تعریف شود و همه دستگاه‌های مسئول با همکاری هم وظایف را دقیق و با تعامل و طبق مقررات انجام دهند.

جهانگیر همچنین در ادامه، فرهنگ سازی و آموزش را از دیگر راهکارهای ساماندهی اتباع بیان کرد و گفت: باید به مردم آموزش داده شود تا ارتباط و بکارگیری تبعه‌ بیگانه را در قالب چارچوب و مجاری قانونی انجام دهند.

وی یادآور شد: استفاده از اتباع می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای کشور داشته باشد به شرطی که با ضوابط قانونی، فرصت ایجاد آسیب‌های اجتماعی داده نشود و قطعا نظارت و توجه به مقررات در همه ابعاد همیشه باید مدنظر مردم و مسئولان باشد.

بازدید از انبار املاک تملیکی و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان یزد از دیگر برنامه‌های معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در سفر به استان یزد بود؛ وی همچنین امشب در مراسم اختتامیه جشنواره عدلیه و رسانه شرکت می‌کند.

حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تبعه خارجی در استان یزد ساکن هستند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا