آیین تجلیل از نخبگان مهارتی استان البرز
آیین تجلیل از نخبگان مهارتی استان البرز
آیین تجلیل از نخبگان مهارتی راه یافته به مرحله کشوری بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در استان البرز برگزار شد.

به گزارش نوژان نیوز، مراسم تجلیل از نخبگان مهارتی راه یافته به مرحله کشوری بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در بیش از ۲۰ رشته مهارتی با حضور معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل، معاون اداری و پشتیبانی، مسئول مسابقات ملی مهارت استان و کارشناسان مربوطه در محل سالن جلسات اداره کل برگزار و از نفرات راه یافته تقدیر بعمل آمد.

در این رویداد محمدرضا زیدی، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل اظهار داشت: هدف از برگزاری مسابقات ملی و بین المللی مهارت، کشف استعدادها و نخبگان زیر ۲۲ ساله رشته‌های مختلف و شناسایی نسل آینده نیروی کار کشور است.

وی افزود: این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که نفرات برتر هر مرحله به دور بعد راه می‌یابند. از نفرات برتر هر رشته با اعطای مدال‌های طلا، نقره و برنز و جوایز مالی تقدیر می‌شود. همچنین نفرات برگزیده به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شوند تا برای مسابقات جهانی آماده گردند.

زیدی خاطرنشان کرد: برندگان این مسابقات می‌توانند از مزایایی مانند تحصیل در دانشگاه‌های برتر و عضویت در بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: نخبگان مهارتی با تبادل اطلاعات با دیگر رقابت کنندگان و توانمندسازی خود می توانند در عرصه های بین المللی با قدرت حاضر شده و ضمن کسب افتخار برای ایران اسلامی در این مسابقات بدرخشند.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با تاکید بر اینکه نظام آموزشی پویا با توسعه آموزش های فنی و حرفه ای محقق می شود، خاطر نشان کرد: بنگاه های اقتصادی، صنایع و صنوف با شناسایی استعدادهای برتر نخبگان مهارتی می توانند نقش ارزنده این افراد را در توسعه کمی و کیفی مجموعه خود ببینند.

الهام بازیار مسئول مسابقات ملی مهارت استان البرز هم در این آیین، ضمن اشاره به تاریخچه مسابقات ملی مهارت و اهمیت این مسابقات، برگزیدگان ملی را سفیران مهارتی کشور عزیز ایران در مسابقات جهانی مهارت خواند و هدف از برگزاری این مسابقات را ضمن استعداد یابی و رقابت سالم بین رقابت کنندگان، تلاش برای افزایش مهارت افراد زیر ۲۱سال که به عنوان نیروی بالقوه بازار کار تلقی می شوند خواند و برای درخشش تیم اعزامی در استان‌های میزبان آرزوی موفقیت نمود.

گفتنی است مرحله کشوری بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت از امروز هفدهم مهرماه به صورت غیر متمرکز در استان‌های کرمان، زنجان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، تهران، البرز( مرکز ملی تربیت مربی)، بوشهر و کلستان آغاز و تا بیست و‌سوم آبان ماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت و منتخبین هر رشته به اردوهای آماده سازی جهت حضور در مسابقات جهانی لیون فرانسه ۲۰۲۴ دعوت خواهند شد.