شناخت شخصیت پیامبر اکرم نیاز امروز جامعه است
شناخت شخصیت پیامبر اکرم نیاز امروز جامعه است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: به عنوان پیروان پیامبر اسلام باید با شخصیت ایشان بیش از پیش آشنا شویم و از رهروان راستین اهل بیت باشیم چراکه نیاز امروز جامعه است.

به گزارش نوژان نیوز، حجت الاسلام سعید احمدی به مناسبت ۲۸ صفر سالروز رحلت رسول اکرم(ص) در خصوص ویژگی های بارز ایشان افزود: طی سال های اخیر موج اسلام گرایی در کشورهای غربی و شرقی را شاهد هستیم به طوری که قرآن به عنوان پر فروش ترین کتاب در بسیاری از کشورها مطرح است.

وی با بیان اینکه جریان معارض اسلام ناب و قران کریم به دلیل مستاصل ماندن دست به قرآن سوزی و جسارت به این کتاب مقدس زده اند گفت: همین استیصال برای مخالفین کفایت می کند که به جای مقابله، مناظره و بحث، دست به چنین کاری می زنند.

این مسوول خاطرنشان کرد: از امت رسول الله به خصوص اهل قلم و رسانه در عصر حاضر انتظار می رود که شخصیت پیامبر گرامی را در حوزه های مختلف به جهانیان بیش از گذشته معرفی کنند و در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: همچنین همگان در عمل به دین اسلام باید تلاش و آن را به عنوان دین هدایتگر در تربیت انسان های والا و وارسته و زمینه ساز تمدن بزرگ اسلامی که مایه عدالت، هدایت و رشد انسانها بوده، معرفی کنیم.

 

قران کریم پیامبر را به عنوان اسوه حسنه و الگوی نیک برای تمامی انسان ها مطرح می کند

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه قرآن کریم پیامبر را به عنوان رحمت برای ۲ جهان معرفی می کند، اضافه کرد: با مبعوث شدن پیامبر اسلام، تمامی فضائل اخلاقی در دنیا انتشار پیدا کرد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: هر چند بعثت ایشان از جزیره العرب بود، طبق بیان قرآن پیامبر برای همه دنیا مبعوث شده است، ایشان در دوران جوانی قبل از بعثت به عنوان پیامبر امین و امانتدار مطرح بود.

وی اظهار داشت: پیامبری که از همان دوران جوانی با پیمانی که با جوانان مکه بستند، در راستای حمایت از فقرا، نیازمندان و مساکین قدم برداشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه ادامه داد: خداوند متعال پیامبر عظیم الشان اسلام را طبق تعاریف سوره های مبارکه اسراء و نجم از مکه به مسجد الاقصی و سپس به عوالم آسمان ها سیر داد.

وی اضافه کرد: درحقیقت خداوند اعمال و مسائلی در شب معراج به پیامبر عنایت فرمود و ایشان حتی به جاهایی سفر کرد که هیچکدام از انبیاء و حتی ملائکه به آنجا سفر نکرده بود.

حجت الاسلام احمدی افزود: در سوره توبه نیز آمده است: آنقدر هدایت و در مسیر درست بودن بشر برای ایشان مهم بود که نسبت به هدایت مومنین عطش داشت.

این مسوول ادامه داد: پیامبر اسلام به قدری در مسیر هدایت و رشد مردم حساس بود و از جان مایه می گذاشت که در سوره مبارکه طاها خداوند متعال بیان می کند که ما قرآن را نازل نکردیم که خودت را به زحمت بیندازی بلکه تو فقط بشارت بده، خداوند متعالی که با مبعوث کردن این پیامبر به عنوان، بشیر و نظیر در مسیر زندگی بشر را در یک را رشد و تعالی قرار داد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: پیامبر عظیم الشان اسلام در جزیره العرب در آن شرایط خاص خود انسان هایی همانند عمار و ابوذر، سلمان فارسی را به فضائل اخلاقی مزین کرد.

وی اضافه کرد: پیامبر با مکتب جهانی اسلام ناب و آن پیام توحیدی که با فطرت انسان همساز و همراه است، توانست در مدت کوتاهی جزیره العرب، امپراطوری های ایران و روم را به دین خود علاقه مند کند و در مسیر زندگی انسان ها راه درست را قرار دهد.

وی با بیان اینکه حال این پیامبر با پیروانی که در دنیا دارد و در مسیر تعالی انسان ها قران کریم را و همچنین اهل بیت خود را به عنوان ۲ ثقل گرانبها مطرح کرده است، خاطر نشان کرد: پیامبر توصیه کرده است هر کس به قرآن و اهل بیت توجه داشته باشد و خود را با آنها تنظیم کند دنیا و آخرت او تامین خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا