مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت کردستان ۲ برابر افزایش یافت
مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت کردستان ۲ برابر افزایش یافت
مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: تعداد مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان ۵۴۰ مرکز بود که در چندسال اخیر این مراکز با رشد ۲ برابری مواجه شده اند.

به گزارش نوژان نیوز، انور اسماعیلی در نشست منطقه ۳ کشوری سازمان بیمه سلامت ایران با حضور استان‌های همدان، کرمانشاه و کردستان در سنندج اظهار کرد: یکی از علل افزایش مراکز طرف قرارداد، بحث نظام ارجاع شهری بود چرا که لازم بود با پزشکان عمومی که تمایل داشته باشند قرارداد بسته شود.

وی افزود: طرح نظام ارجاع شهری از بهمن ماه سال ۱۳۹۹ کلید خورد و امروز توانسته به اهداف خود دست یابد و بار مراجعه مردم در نظام سلامت را بیشتر کرده و دسترسی مردم را بهبود بخشیده است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه در ابتدای طرح نظام ارجاع شهری ۳۴ پزشک مشارکت داشتند، گفت: در حال حاضر تعداد پزشکان طرف قرارداد با این طرح به ۱۸۰ نفر رسیده اند و به گونه ای برنامه‌ریزی شده است که این پزشکان یکپارچه به طرح ملی سلامت خانواده در دانشگاه‌های علوم پزشکی منتقل شوند.

اسماعیلی یادآور شد: هرچند ما از نظر تعداد طرح و حمایت نسبت به گذشته با رشد مواجه هستیم اما هنوز هم مردم از ارائه خدمات در بخش خصوصی ناراضی هستند چرا که در این بخش حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد هزینه‌ها پرداخت شده و بقیه را مردم از جیب پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰ هزار نفر بیمه شده سلامت در استان بیشتر از ۵۰ درصد روستایی هستند، گفت: همچنین حوزه سازمان‌های حمایتی همانند کمیته امداد و بهزیستی هم بخشی را تشکیل می دهند و بیماران خاص تحت پوشش هم افزایش پیدا کرده است.

در استان کردستان بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بیشترین تعداد آنان با بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا