صدرای پسرانه شهر هشتگرد مدرسه نمونه اسلامی در کشور شد
صدرای پسرانه شهر هشتگرد مدرسه نمونه اسلامی در کشور شد
مسوول مدارس صدرای استان البرز گفت: مدرسه صدرای پسرانه شهر هشتگرد به عنوان مدرسه نمونه اسلامی در سطح مدارس صدرای کشور در محوری مدیریت پرورشی و برگزیده کانون های فرهنگی انتخاب شد.

به گزارش نوژان نیوز، «حجت الاسلام مهدی محمدبیگی» افزود: مدارس صدرا از بخش های مختلفی تشکیل شده که با برنامه های خود بر اساس سندتحول بنیادین آموزش و پرورش و فرمایشات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه معاونت آموزش مدارس صدرا با تقویت آموزشی مدارس ، معلمان و دانش آموزان می پردازد، اظهار کرد: در این راستای تولید کتب کمک آموزشی رشته علوم و معارف اسلامی و انتشار رایگان فایل آن، ایجاد کانال های مجازی تخصصی آموزش دروس مختلف برای دانش آموزان و معلمان دروس تخصصی، برگزاری آزمون های آزمایشی هماهنگ کنکوری، برگزاری المپیاد و مسابقات علمی از این موارد است.

وی گفت: معاونت فرهنگی و تربیتی این مجموعه با طراحی اردوهای ماجرا محور که تفصیل آن در کتابهای اردو «ماجرای من» است تبیین شده، فعالیت های مدارس را تقویت بخشید.

محمدبیگی، برگزاری اردوهای روشنا و اردوهای تربیتی را از این موارد برشمرد و افزود: همچنین انجام طرح مدیران جوان در راستای شناسایی و تقویت و حمایت از دانش آموزان موثر و نخبه، تولید محتوای های تربیتی و معرفتی در قالب های فیلم، موشن و پادکست و برگزاری مسابقات کتابخوانی ، جشنواره های نمایش با عنوان مانما و مسابقات سرود ، قرآن و تواشیح از جمله برنامه های این معاونت است.

وی ادامه داد: معاونت امور بانوان سازمان مدارس صدرا باتوجه به اولویت فعالیت برای دختران برنامه های بسیاری را دنبال کرده که از جمله این موارد می توان به طرح دختران حاج قاسم که در راستای تقویت و حمایت و توانمندسازی دانش آموزان فعال و اثر گذار است اشاره کرد.

مسوول مدارس صدرای استان البرز اضافه کرد: این طرح تلاش می کند با آموزش مهارتی های فعالیت اجتماعی و فرهنگی دختران دغدغه مند را در راستای رشد و تعالی عرصه دختران و بانوان توانمند کند.

وی گفت: همچنین تقویت مدارس دخترانه صدرا و پیگیری فعالیت های ایشان در این معاونت صورت می پذیرد ضمن اینکه از دیگر فعالیتهای این معاونت ایجاد سامانه آموزش مجازی راه مربی جهت آموزش و توانمندسازی دانش آموزان ، مربیان و معلمان مدارس و والدین است.

وی تصریح کرد: مرکز خانواده صدرا نیز از دیگر بخش هایی است که تلاش می کند با برگزاری دوره های آموزشی سالانه برای والدین در تقویت و توانمندی سازی فعالیت های تربیتی خانواده ها گام بردارد و همچنین با مشاوره غیرحضوری و حضوری مشکلات و مسائل خانواده ها را دنبال کند.

محمدبیگی گفت: مرکز امور طلاب سازمان مدارس صدرا به تقویت و راهبری طلاب مستقر در مدارس صدرا می پردازد و تلاش می کند ایشان را به ابزارهای نوآورانه و موثر تربیتی و محتوای لازم مجهز کند.

 

هفت مدرسه صدرا در البرز فعال است

وی در ادامه با بیان اینکه هفت مدرسه صدرای پسرانه و دخترانه در سطح استان البرز دایر می باشد، افزود:‌ سه مدرسه در ناحیه دو کرج (شهرستان فردیس) و دو مدرسه در ناحیه سوم کرج و یک مدرسه در شهرستان هشتگرد و یک مدرسه در شهرستان نظر آباد فعال است.

مدرسه صدرای پسرانه شهر هشتگرد از بین ۲۰۰ مدرسه صدرا به عنوان نمونه کشوری انتخاب شده است.