جذب سرمایه گذار و ایجاد درآمد پایدار مستلزم زیر ساخت و امکانات است
جذب سرمایه گذار و ایجاد درآمد پایدار مستلزم زیر ساخت و امکانات است
برای جذب سرمایه گذار و ایجاد درآمد پایدار اهالی روستا در حوزه گردشگری نیازمند زیرساخت ها و امکاناتی از قبیل سرویس های بهداشتی و راه اندازی بوم گردی ها هستیم.

به گزارش نوژان نیوز، جلسه مشترک رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرستان‌‌ ساوجبلاغ و رئیس و اعضای محترم شورای بخش چندار، دهیار و اعضای شورای روستای ولیان، مدیرکل محترم میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز و هئیت همراه، مدیر کل محترم همراه اول، رئیس محترم مخابرات، رئیس محترم محیط زیست، معاون محترم بخشداری چندار و هئیت همراه و معاون محترم امور آب شهرستان، فرمانده حوزه بسیج سیدالشهدا، جمعی از معتمدان روستا اصحاب رسانه و جناب آقای پندگو هنرمند پیشکسوت صدا و سیما در روستای  دربند ولیان، شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.

“سعید فلاح پور” رییس شورای شهرستان ساوجبلاغ و سخنگوی شورای اسلامی استان البرز نیز با اشاره به بخشی از مشکلات روستاها گفت: از مهمترین مشکلات و کمبودهایی که ساکنان روستای دربند ولیان با آن مواجه هستند می‌توان به عدم آنتن دهی شبکه تلفن همراه، ساخت و سازهای غیرمجاز، تصرف حریم رودخانه و وضعیت نامناسب جاده دسترسی روستا اشاره کرد.

وی افزود: برای جذب سرمایه گذار و ایجاد درآمد پایدار اهالی روستا در حوزه گردشگری نیازمند زیرساخت ها و امکاناتی از قبیل سرویس های بهداشتی و راه اندازی بوم گردی ها هستیم که امیدواریم در سال ۱۴۰۲ با تدبیر مدیران بالادستی در شهرستان ساوجبلاغ شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد روستاییان باشیم

در ادامه جلسه رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن بازدید  از روستای دربند ولیان شهرستان ساوجبلاغ یکی از مناطق دارای جغرافیایی طبیعی و گردشگری در غرب استان البرز می باشد،اظهار داشت:  ظرف ۲ سال آینده حداقل ۴۰ مجموعه بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری در جهت ایجاد زیرساخت های مناسب برای استفاده مردم راه اندازی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز بیان کرد: بر اساس گزارش ها حضور گردشگران در مناطق تفریحی در ساوجبلاغ همراه با مشکلاتی است که به عنوان یک وظیفه حاکمیتی باید زیرساخت ها را به نحو احسن برای امنیت بیشتر گردشگران مهیا کنیم، بنابراین دراین زمینه ظرف مدت کوتاهی با همراهی دهیاران ظرف مدت کوتاهی از چند روستایی که مشکلات بیشتری در این حوزه دارند شروع خواهیم کرد.

وی افزود : با همکاری همه نهادها، سازمان های دولتی و حمایت مردم امیدواریم بتوانیم تهدید در حوزه گردشگری را به فرصت در جهت ایجاد اشتغال و بهره وری مردم تبدیل کنیم تا مردم بتوانند از اقتصاد گردشگری بهره مند شوند.

خاکی بیان کرد: قطعا مشکلات و کمبودهایی وجود دارد که می‌شود با اندیشیدن تدابیری در این خصوص شاهد شیرین شدن کام مردم منطقه در جهت تسهیل استفاده از این محیط ها باشیم. خاکی یادآورشد: برای تکمیل و کمک به سازه ها و تاسیسات گردشگری که با مشکل مواجه بودند اقدامات خوبی صورت گرفته و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبارات و تسهیلات بانکی برای توسعه بوم گردی اعطاء شده است ود پایان این جلسه از ازاده سرافراز هشت سال دفاع مقدس ساکن روستای ولیان با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.