ملت ایران بدون وابستگی راه اعتلا و پیشرفت را طی می‌کند
ملت ایران بدون وابستگی راه اعتلا و پیشرفت را طی می‌کند
معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز کشور تمام تصمیمات خود را آزادانه می‌گیرد و ملت ایران بدون وابستگی راه عزّت، اعتلا و پیشرفت را می‌پیماید.

به گزارش نوژان نیوز، دکتر محمد قربانی گلشن آبادی در دوره “طرح ملی اعتلا” ویژه اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی خراسان بزرگ با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «استقلال یعنی آزادی در مقیاس یک ملت» افزود: بزرگترین دستاورد انقلاب، استقلال و آزادی کشور و پشتوانه آن خون ۲۳۰ هزار شهید است.

وی با اشاره به چیستی راز دشمنی با ایران و نقشه کودتاهای ایالات متحده آمریکا علیه انقلاب اسلامی افزود: آمریکایی‌ها از همان ابتدا ضمن حمایت از ضد انقلاب‌ها از جمله مجاهدین خلق، حزب دموکرات کردستان و غیره در هزاران عملیات تروریستی آنها را پشتیبانی و کمک کردند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی دلیل این اقدامات خباثت آلود و خصمانه آمریکا در ایران را از بین رفتن امنیت و منافع شان عنوان کرد و ادامه داد: امروز نیز آنها در سند راهبردی شان، ایران را تهدید فرهنگی و ایدئولوژیک می‌دانند و همچنان با ایران دشمنی می‌کنند.

وی اظهار داشت: نخستین دوره “طرح ملی اعتلا” با هدف تعالی معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای مسوولان، اساتید و کارکنان واحدهای دانشگاهی در جهت شبکه‌سازی اجتماعی، بصیرت افزایی انقلابی و توانمندسازی حرفه‌ای در راستای تحقق “سازمان جهاد تبیین”، اجرایی و عملیاتی می‌شود.

دکتر قربانی گلشن آبادی با بیان اینکه این طرح در سه سطح استانی، منطقه‌ای و کشوری و در دو مرحله مقدماتی و تکمیلی برگزار می‌شود، افزود: دوره های این طرح به صورت کارگاهی و به روش هم‌اندیشی و مباحثه است، تا امکان گفتگو و مباحثه در بالاترین شکل ممکن بین مدرسان و مخاطبان مهیا شود.

وی ادامه داد: جریان شناسی سیاسی ایران معاصر، جنگ ترکیبی؛ چیستی، چرایی و چگونگی، روش تحلیل سیاسی اجتماعی، غرب شناسی، جریان شناسی روشنفکری ایران معاصر، حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه؛ چیستی، چرایی و چگونگی از جمله سرفصل های دوره های مقدماتی این طرح است.

این مسوول بیان کرد: امید است برگزاری طرح ملی اعتلا بتواند، در تحقق فرمان “جهاد تبیین” رهبر معظم انقلاب اسلامی به ویژه در فضای دانشگاهی نقش آفرین باشد.

ایجاد ناامیدی حربه دشمن برای عدم مشارکت مردم در انتخابات است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: دشمن در جنگ ترکیبی، ایجاد نا امیدی در بین مردم برای عدم مشارکت در انتخابات پیش رو را دنبال می کند که بصیرت افزایی و آگاهی بخشی جامعه می تواند نقشه دشمن را خنثی کند.
سیدهادی طباطبایی افزود: دشمن در جنگ ترکیبی که راه انداخته همه توان خود را در تمامی عرصه ها به کار گرفته تا به انقلاب اسلامی ضربه بزند و مایوس کردن مردم برای عدم مشارکت در انتخابات و ایجاد ناامیدی بین مردم نسبت به نتایج انتخابات را هدف و ابزار خود برای ضربه زدن به انقلاب قرار داده است.

وی بیان داشت: در این شرایط ما باید با بصیرت افزایی و آگاهی بخشی و شفاف سازی جوانان و دانشجویان و با بازگو کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف و ایجاد امید آفرینی زمینه مشارکت مردم در انتخابات پیش رو، فتنه دشمن را خنثی کنیم که برگزاری طرح ملی اعتلا در این زمینه می تواند موثر و نقش آفرین باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی با اشاره به پیشرفتهای جمهوری اسلامی افزود: در گذشته با کمبود پزشک مواجه بودیم و ۳۲ درصد از پزشکان را از خارج جذب می کردیم اما امروز بیش از هشت هزار دانشجوی خارجی در رشته طب در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل هستند و از ۵۱ ملیت برای درمان به ایران و پزشکان حاذق ایرانی مراجعه می کنند.

وی صادرات تجهیزات دفاعی به میزان بیش از پنج میلیارد دلار ، سرعت ۱۱ برابری دستاوردهای علمی ایران نسبت به جهان و پیشرفت علمی در حوزه سلول های بنیادی را از جمله دستاوردهای بی شمار جمهوری اسلامی برشمرد.

اطبایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حکومتی مردم سالار است و مردم به این انتخابات رای دادند تا حکومت اسلامی بر جامعه حاکم شود، ادامه داد: مردم همیشه پشت نظام بودند و به انقلاب و نظام باور دارند و همیشه در تمامی عرصه ها مشارکت داشته و دارند، امید است در انتخابات پیش رو نیز با مشارکت بیش از پیش خود مشت محکمی بر دهان دشمن بکوبند.

«طرح ملی اعتلا» به منظور تعالی بخشی معرفتی، مهارتی و حرفه ای مدیران، اساتید و کارکنان دانشگاه های آزاد اسلامی استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی طی روزهای ۲۹ و ۳۰ مرداد ماه با حضور و تدریس اساتید مرز کشوری در موضوعات جنگ ترکیبی، جریان شناسی و روشنفکری در ایران معاصر، حکمرانی اسلامی و دانشگاه به میزبانی واحد مشهد در حال برگزاری است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا