ارسال نامه به مقامات قضایی برای جلوگیری از قطع درختان
ارسال نامه به مقامات قضایی برای جلوگیری از قطع درختان
رئیس شورای اسلامی شهر تهران از ارسال نامه به مقامات قضایی برای جلوگیری از قطع درختان خبر داد.

به گزارش نوژان نیوز، مهدی چمران در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای شهر با اشاره به تلاش برخی برای تخریب یکی از بوستان‌های پایتخت، اظهارداشت: انسان بدون تنفس نمی‌تواند زندگی سالم داشته باشد و دیروز شاهد بودیم با حمله به یک بوستان، اصرار داشتند بوستان تخریب شود و با حضور نیروهای پلیس اقدام به تخریب کردند و وقتی نیروهای شهرداری برای مقابله آمدند، آنها را کنار زدند.

وی با بیان اینکه می‌خواهم قدرت پول را یادآور شوم که در این اتفاق دیده شد، افزود: دیروز به رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور نامه ارسال کردم که از قطع درختان جلوگیری شود البته نیمی از درختان قطع شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: فرض بر اینکه درختان را قطع کنند و ساختمانی بدمنظر نیز بسازند و سود آن به سازنده برسد اما آسیب آن به مردم می‌رسد، امیدواریم چنین حوادثی را نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: از نیروی انتظامی و قوه قضاییه می خواهیم که با چشم باز، مردم را نیز بنگرند و مسئولیت خود را به درستی انجام دهند.

چمران درباره وقایع روز، اظهار داشت: مقاومت اسلامی در دنیا و خاورمیانه حرف اول را می زند، شهدای زیادی در این مقاومت جان خود را فدا کردند و استکبار مقابل این مقاومت، با برنامه ریزی بسیار دقیق داعش را پدید آورد تا مذهب مقابل مذهب قرار گیرد.

وی افزود: با حضور سرداران و رزمندگان ایرانی در جبهه مقاومت اسلامی، داعش در هم شکسته شد و چیزی جز افرادی که پول می‌گیرند تا وحشی گری ایجاد کنند، از آنها باقی نمانده است.

 

جمع آوری معتادان متجاهر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران، درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر، اظهار داشت: در نقاط مختلف شهر جمع‌آوری معتادان متجاهر از سال‌ها قبل آغاز شد و با افزایش جمع‌آوری، هنوز شاهد حضور آنها در سطح شهر هستیم.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، بهزیستی، پلیس، قوه قضاییه و شهرداری باید کنار هم باشند.

چمران ادامه داد: شهرداری ظرفیت پنج هزار نفر را ایجاد کرد و پلیس نیز ظرفیت خود را افزایش داد اما باز هم شاهد حضور معتادان در سطح شهر هستیم که عمدتا از سایر شهرستان‌ها هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: باید هماهنگی بین دستگاه‌ها در تهران و سایر شهرها شکل گیرد؛ معتادان جمع‌آوری و نگهداری و آموزش می‌بینند اما کاری پیدا نمی‌کنند که مشغول شوند.

چمران درباره نارضایتی مردم از تردد موتورسواران در سطح شهر، نیز تأکید کرد: پلیس باید در مورد موضوع فکر و برنامه‌ریزی کند و ما هم باید فکر کنیم.

وی با اشاره به علت عدم حضور ناظرین نظام مهندسی در عملیات‌های تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد: آنقدر در این موارد قداره‌کشی می‌بینیم که کارشناس نظام مهندسی در زمان تخریب دعوت نمی‌شود.

 

ضرورت رفع مشکل سامانه معلولان/ احتمال سوال از شهردار تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به ارایه تذکرات پرداختند و سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در در زمان تذکر خود گفت :در مجمع اتوبوسرانی مصوبه ویژه ای داشتیم که بر اساس آن نباید هیچ یک از املاک اتوبوسرانی بدون مجوز شورا واگذار شود.

وی ادامه داد: درخواست کردیم که سامانه معلولین نیز نباید جابجا شود و یک مصوبه قانونی در شورا با دو بار حقوقی مجمع و شورا در مورد این موضوع به تصویب رسید.

وی افزود : این سامانه باید تحت نظارت اتوبوسرانی باشد و معلولین از این مصوبه خوشحال بودند اما تمام وسایل نقلیه به محل شیر پاستوریزه منتقل شده است.

وی با بیان این موضوع که اگر مصوبات شورا برای شهرداری فاقد ارزش است باید تکلیف خود را بدانیم، از آنچه حاکمیت خودسری بر شهرداری است گلایه کرد و گفت اگر قانون وجود دارد این خودسری ها از سوی شهرداری قابل پذیرش نیست و از رئیس شورا می خواهیم سامانه سریعاً به محل سابق خود بازگردد.

تشکری هاشمی تاکید کرد: اگر این موضوع تعیین تکلیف نشود با اکثریت اعضا از شهردار تهران سوال خواهیم کرد.

 

دوره طلایی تشکل‌های مردم نهاد

سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در زمان نطق خود، گفت : در راستای «مشارکت اجتماعی؛ سرمایه ملی» برای هفته تشکل ها برنامه ریزی هایی انجام شده و مدیریت شهری تهران به عنوان یک نهاد اجتماعی در برنامه های خود مشارکت اجتماعی را مورد توجه قرار داده است.

وی با بیان اینکه روز سمن ها در تقویم قرار گرفته است ، افزود: این نهاد ۱۵ ساله که با تلاش رئیس شورای اسلامی شهر تهران شکل گرفت و استفاده از توان شورایاری ها و سرای محلات در راستای تقویت مشارکت های اجتماعی، انجام شد.

به گفته علوی که ریاست ستاد سمن های شهر تهران را بر عهده دارد ، در جلسات با سمن ها، موضوعاتی از جمله تقویت تشکل های مردمی، در اختیار گذاشتن ظرفیت های شهرداری برای تشکل ها، مورد توجه است.

 

توقف تخریب سازه های ناایمن جایزه به متخلفان است

همچنین پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: انتظار داشتیم بررسی موضوع حادثه شهرک احمدیه مانع تخریب سازه های ناایمن نشود و به متخلفان جایزه داده نشود.

وی با بیان اینکه درخواست دارم تخریب سازه های ناایمن با تمام قدرت پیگیری شود، تاکید کرد: تخریب ها در خلازیر با قدرت و جدیت بیشتر باید ادامه یابد.

سروری هم‌چنین خواستار پیگیری های کارشناسی در مورد ریزش ساختمان شهرک احمدیه و جان باختن نیروهای پلیس و شهرداری شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه‌داد: نباید تخریب ها متوقف شود چرا که اثر بدی خواهد داشت و احساس می شود کسانی که ساخت و سازهای غیرمجاز انجام می دهند تشویق می شوند .

 

 

اگر لازم باشد اعضای شورا در تخریب سازه‌های غیرمجاز در خلازیر حاضر می‌شوند

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز تاکید کرد: روند جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه توقف در این موضوع ممنوع است و همکاری پلیس در این زمینه ضروری است، اظهارداشت: نیروی انتظامی وظیفه دارد در کمال قدرت حضور پیدا کند که از ساخت و ساز غیرمجاز و ناپایدار جلوگیری شود.

چمران با تاکید بر اینکه این تخریب به ضرر مافیایی است که از مردم پول می گیرند و خانه های ناپایدار به آنها می فروشند، گفت : شهرداری موظف به تخریب است و شورا هم حمایت می کند و اگر لازم باشد، همه اعضای شورا در محل تخریب حضور پیدا می کنند.

 

پاسخ به یک شبهه

مهدی چمران درباره شبهات پیش آمده در خصوص انتخابات هیات رییسه شورای و انصراف نرجس سلیمانی به عنوان منشی و انتخاب سوده نجفی، توضیح داد و گفت: رأی گیری بر اساس نصف به اضافه یک صورت می گیرد؛ هرکسی انتخاب می شود باید ۱۱ رأی داشته باشد و در اولین رأی گیری انتخاب منشی آراء به صورت ۱۲- ۱۲ بود و هریک از اعضا می توانستند ۲ رأی دهند و اگر ۱۵ نفر هم رأی می دادند آراء به ۳۰ مورد می رسید.

وی افزود: رأی گیری به مرحله دوم انجامید و آراء ۱۰ و ۹ شد و چون اکثریت آراء به دست نیامد هیچ یک از نامزدها انتخاب نشدند؛ ما به رأی ۱۲- ۱۲ استناد کردیم و خانم نجفی به عنوان منشی انتخاب شد.

وی افزود: چون درگیر رأی گیری بودیم و انصراف مطرح شد به رأی ۱۲ به ۱۲ اکتفا کرده و موارد مکتوب و به فرمانداری ارسال خواهد شد.

سید جعفر بندی شربیانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه با اشاره به حادثه انفجار منزل مسکونی در محله جوانمرد قصاب گفت : عملیات آواربرداری سازه ناایمن تا نیمه های شب انجام شد و ۱۳ خانواری که با مشکل برخورد کردند، به خوبی اسکان یافتند.

 

انتقاد از دخالت داماد شهردار در تصمیم گیری ها

علی اصغر قائمی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت که متن این تذکر را چندی پیش آماده کرده ام اما با اکراه اعلام می کنم.

وی با بیان اینکه مداخلاتی از سوی داماد آقای زاکانی در تصمیم گیری ها در مدت اخیر صورت گرفته است، تأکید کرد: لغو حکم ایشان از سوی شهرداری اقدام شایسته ای بود اما انتظار می رفت در عمل اتفاق افتد.

قائمی با انتقاد از وضعیت هوشمندسازی افزود: هیچ دستاورد چشمگیری در دو سال اخیر در حوزه هوشمندسازی نداشتیم و پسرفت نیز وجود داشته است.

به گفته وی این تذکر به امضای ۹ نفر رسیده و به هیئت رئیسه تقدیم می شود و امیدواریم شهردار تهران با تدبیر خوب خود این مشکل را رفع کند.

 

گزارش معاون شهردار در صحن شورا/ توجه به دانش‌آموزان در برنامه‌های محرم

در ادامه جلسه امروز اعضای شورای شهر تهران گزارش محمد امین توکلی‌زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را در دستور کار قرار دادند.

وی در ارایه این گزارش گفت: اقدامات صورت گرفته در ایام محرم در سالهای اخیر حاصل تلاش مردم بود و نقش دستگاه ها و نهادها در این اقدامات اندک بوده است.

وی با بیان اینکه برغم هجمه به پایگاه های سید الشهدا اما حضور مردم دوچندان شد، گفت: اگر از هم گسیختگی در جامعه وجود دارد بهترین راه حل آن حضور پایگاه سید الشهدا است.

وی با بیان مشارکت همه معاونت های شهرداری در ایام محرم، افزود: معاونت حمل و نقل در ایام مناسبتی از جمله تاسوعا و عاشورا در کنار عزاداران حسینی بود و خدمات خوبی ارائه داد، همچنین با هنرنمایی سازمان زیباسازی و با مشارکت هنرمندان، شاهد سیاه پوش شدن شهر تهران بودیم.

توکلی زاده تاکید کرد: امسال به واسطه اینکه ایام محرم و صفر با تابستان همزمان شده، وظیفه ویژه ای در حوزه دانش آموزی برای خود تعریف کردیم و علاوه بر حمایت از موکب ها، به تقویت مراکز دینی و اجرای طرح شهید آرمان پرداختیم.

 

لزوم ساماندهی دستفروشان

در ادامه جلسه امروز مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: خبر رسیده تعدادی از بازاریان در اعتراض به دست فروشی مغازه های خود را تعطیل کرده و در حال حرکت به سمت شورا برای اعتراض هستند.

وی با تاکید براینکه تعدادی از این افراد مستأجر هستند و نسبت به دست فروشی اعتراض دارند از شهرداری تهران خواست به سخنان این فروشندگان توجه کنند.

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: نمی توان حق کسانی که بیمه و مالیات و اجاره می دهند، نادیده گرفت اگرچه باید برای دیگر شهروندان همچون دست فروشان نیز فکری کرد اما نباید حق فروشندگان تضعیف شود.

 

تغییر نام ۱۶ کوچه و یک بلوار در شهر تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز مصوبه کمیسیون نامگذاری را در دستورکار قرار دادند و به تغییر نام ۱۶ کوچه در منطقه ۲۱ تهران و یک بلوار در منطقه ۱۸ به رای دادند.

بر این اساس نام کوچه سیزدهم تهرانسر به نام شهید عرب علی رنجبر تغییر یافت و در وردآورد نیز کوچه انقلاب به نام شهید میرحسن میررضاپور، کوچه اول به نام شهید حضرتقلی التج، کوچه دوم خیابان امام حسین (ع) به نام شهید خدارحم شاهقلی، کوچه توحید به نام شهید موسی کیانی، کوچه مریم دوم به نام شهید بهرام میرزایی، تغییر کرد.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران ،به تغییر نام کوچه دوم خیابان شهید قرنی به نام شهید عباس مؤمنی، کوچه سوم به نام شهید ابراهیم طحان سفلی، کوچه ششم به نام شهید عباس دانه کار و کوچه سوم به نام شهید محمد واحدی، کوچه صاحب الزمان غربی به نام شهید محمد اسماعیل غلامی رای دادند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران، همچنین نام کوچه مریم چهارم در وردآورد را به نام شهید اکبر نفری، کوچه چهارم را به نام شهید محمدعلی عسگری، کوچه فاقد نام در خیابان امام حسین(ع) را به نام شهیدان کلامی، کوچه مریم سوم را به نام شهید سید اکبر حسینی، کوچه بنفشه چهارم را به نام شهید حسین داوری تغییر دادند.

بر اساس رأی اعضای شورای اسلامی شهر تهران بلوار بهار در منطقه ۱۸ نیز به نام شهید مجید قربانخانی تغییر نام داد.

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا