تمهیدات لازم برای تاب‌آوری شهروندان البرز در روزهای گرم پیش‌بینی شد
تمهیدات لازم برای تاب‌آوری شهروندان البرز در روزهای گرم پیش‌بینی شد
سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز گفت: تمهیدات لازم در راستای شیوه نامه‌های مدیریت بحران به منظور تاب‌آوری شهروندان این استان در روزهای گرم پیش‌بینی شده است.

به گزارش نوژان نیوز،مهدی مهرور” در نشست مدیریت بحران استان البرز با اشاره به گرمای بی‌سابقه هوا در روزهای جاری و ضرورت حفظ سلامت شهروندان البرز اظهار کرد: به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر آماده‌باش اعلام شده است.

وی افزود: اکنون تمام دستگاه‌های خدمات‌رسانی،امدادی، درمانی، بهداشتی، بخش های دارای نوبت کاری، عملیاتی، خدمات شهری شهرداری‌ها، اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی و بیمارستان‌های استان البرز در آماده باش کامل بسر می برند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز تصریح کرد: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر افزایش دمای برای مناطق مختلف استان البرز تا جمعه ۱۳ مردادماه احتمال گرمازدگی برای افراد مسن و خردسال وجود دارد از این‌ رو ضروری است تا این گروه در ساعات اوج گرما از حضور و تردد در فضای باز خودداری کنند.

وی بیان کرد: همچنین طی این مدت احتمال آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان البرز وجود دارد که باید احتیاط و تمهیدات لازم برای پیشگیری از حریق به عمل آید.

مهرور تاکید کرد: از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد عملیات بحران البرز خواسته شده تا طبق دستورالعمل های ابلاغی مدیریت بحران کشور ضمن اطلاع رسانی به مردم با آمادگی کامل در این ایام اقدامات پیشگیرانه لازم را به عمل آوررند.

وی گفت: شرکت‌های برق، آب منطقه ای و شهرداری‌ها موظف به پیش بینی تمهیدات لازم شده اند و پیگیری صرفه جویی و کاهش مصرف آب و برق اصناف، ادارات و مشاغل پر مصرف در ساعت های پیک از دیگر تمهیدات در این زمینه است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز تاکید کرد: در صورت قطعی آب تامین آب از طریق تانکرهای آبرسانی در برخی از مناطق جزو تدابیر پیش بینی شده در این زمینه است.

وی یادآورشد: جلسه ستاد مدیریت بحران در مدیریت آب و برق البرز با حضور تمام اعضای ستاد بحران تشکیل، تمهیدات و توصیه‌های لازم به اعضا شده است.

مصرف نوشیدنی‌های سرد، ماندن در منزل، اجتناب از فعالیت شدید، قرار نگرفتن در معرض آفتاب، استفاده از وعده‌های غذایی منظم، نوشیدن مقدار زیادی آب، کاهش فعالیت بدنی، پوشیدن لباس‌هایی با وزن سبک، محدودکردن فعالیت‌ها در فضای باز و استراحت کافی از راه‌های جلوگیری از گرمازدگی است.