دستیابی به تعلیم وتربیت صحیح نیازمند توجه ویژه به معلمان است
دستیابی به تعلیم وتربیت صحیح نیازمند توجه ویژه به معلمان است
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: دستیابی به تعلم و تربیت صحیح دانش‌آموزان جز با توجه ویژه به معلمان و قدرشناسی از تلاش آنان میسر نمی‌شود.

به گزارش نوژان نیوز، مسعود بهرامی در آئین تجلیل از معلمان و دبیران برترمسابقات قرآن، عترت و نماز، جشنواره الگوهای برتر تدریس، جشنواره فرهنگی، هنری امید فردا و جشنواره تجارب برتر تربیتی شهرستان‌های استان تهران که در کانون شهدای پاکدشت برگزار شد، اظهار داشت: رسالت اصلی تربیت آینده‌سازان ایران اسلامی بر دوش معلمان است و باید همواره قدردان تلاش و از خودگذشتگی این قشر فرهیخته بود.

وی افزود: اگر اهمیت وضو برای ادای یه فریضه واجب مورد توجه قرار می‌گیرد، در آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت نیز که رسالت اصلی آن در پرورش و تربیت دانش‌آموزان خلاصه می‌شود، معلمان از نقش و جایگاه اصلی برخوردارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز امر واجب دستگاه تعلیم و تربیت، پرورش و تربیت دانش‌آموزانی در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که مقدمه اصلی انجام آن، معلمان و دبیران هستند.

بهرامی تاکید کرد: چنانچه نظام تعلیم و تربیت به درستی و دقت به تربیت دانش‎‌آموزان پرداخته، تنها به واسطه معلمان، مربیان و دلسوزانی است که همه وجود خود را با تمام توان در خدمت آینده سازان ایران اسلامی قرار داده اند و قطعا بدون نقش معلمان، اتفاقات اثربخش این حوزه رخ نمی‌دهد.

 

خروجی نظام تعلیم و تربیت باید مدافعان هویت ملی و ارزش‌های دینی باشد

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: نظام تعلیم و تربیت باید دانش‌آموزانی تربیت کند که از هویت ملی و ارزش‌های دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنند.

فرهاد بشیری افزود: هر جا که به آموزش و پرورش نگاه ویژه صورت گرفت، کشور در توسعه گام‌های بلند برداشته است، نگاه عمیق نظام مقدس جمهوری اسلامی به حوزه فرهنگ باعث شده تا آموزش و پرورش از جایگاه ویژه‌ای در جامعه اسلامی برخوردار باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز جامعه اسلامی باید به سمت پرورش افرادی شایسته و فرهیخته حرکت کند و خروجی نظام تعلیم و تربیت باید افرادی باشند که در همه حال، مدافع هویت ملی و ارزش‌های دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگر به محیط آموزش و پرورش شاد، فعال و با نشاط، مزین به اخلاق و ارزش‌های دینی و اسلامی نیاز دارد و قطعا کم کاری در این حوزه قابل بخشش نیست.

این مسئول با اشاره به تلاش دولت و مجلس شورای اسلامی در توجه به آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجلس و دولت با وجود تنگناهای بسیار، اجرای قانون رتبه بندی معلمان بود که این مهم توانست بخشی از خواسته‌های به حق جامعه معلمان را برآورده کند و لازم است تا با رفع ایرادات و نواقص، فرهنگیان را به مطالبات برحقشان رساند.

در پایان این مراسم از ۱۲۹ معلم برتر در حوزه‌های مختلف تقدیر شد.

پاکدشت با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا