مداحان از فرصت محرم برای راهنمایی جوانان استفاده کنند
مداحان از فرصت محرم برای راهنمایی جوانان استفاده کنند
امام جمعه شهرستان پردیس گفت: هر فرصتی همراه با یک مسئولیت است و مداحان از فرصت محرم برای راهنمایی جوانان استفاده کنند.

به گزارش نوژان نیوز، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پردیس اظهار داشت: مداحان؛ هدایت نسل جوان به سمت عمل به دین، استفاده از مضامین پرمحتوا و شایسته، حفظ ارتباط هیات و مردم، معرفت افزایی با سینه زنی، توجه به اخلاقیات و انس با قرآن و حدیث را در حین عزاداری ها مورد توجه ویژه قرار بدهند.

وی باقدردانی از حضور پر شور مردم در جشن های عید غدیر، خاطرنشان کرد: راهپیمایی و حضور مردم در جشن عید غدیر امسال با شکوه تر از سالهای قبل با پویش ۷۰۰ هزارلقمه مهمانی ، ثبت نام سه هزار و ۱۰۰ نفر حامی ایتام، ۴۳۳ هزار کمک نقدی و با حضور ۵۰ هزار خادم در سطح شهرستان برگزار شد که قابل تقدیر است.

امام جمعه پردیس ضمن تکریم سالمندان، خاطرنشان کرد: سالمندان در فرهنگ اسلامی برکات جامعه هستند ومرجعیت علمی و معرفتی جوامع بشری را بر عهده دارند و در آموزه های اسلامی بر تکریم سالمندان تاکید شده است.

حسینی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به قارّهِ آفریقا فرصت‌ها نتیجه دیپلماسی انقلابی و متوازن است، توضیح داد: سفر آیت الله رییسی رئیس جمهور به سه کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمبابوه حکایت از فرصت‌های جدّی و دستاوردهای بیشتر برای ایران دارد.

وی با اشاره مطالبه بر حق شهروندان در خصوص مدارس فازهای جدید، اضافه کرد: اولیای دانش آموزان در فازهای جدید ۱۱،۵،۸،۹ برای ثبت نام دانش آموزان بلاتکلیف هستند و هنوز نمی دانند فرزندان خود را باید در کدام مدرسه ثبت نام کنند.

امام جمعه پردیس یادآورشد: در این راستا از مسئولین شهرستان که دغدغه مندانه قول مساعد داده اند تا این نگرانی مردم فازهای جدید را مرتفع کنند این استدعا را داریم که در این امر تسریع صورت بگیرد تا اولیا از بلا تکلیفی در بیایند.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا