توضیحات نوری درباره معلمانِ فاقد رتبه
توضیحات نوری درباره معلمانِ فاقد رتبه

به گزارش نوژان نیوز، یوسف نوری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره معلمانی که نتوانسته اند در طرح رتبه بندی معلمان رتبه ای کسب کنند، توضیح داد: در پیام‌هایی که برای من آمده، اعتراضاتی در این زمینه از سوی برخی همکاران را دیدم که منشاء آن دو موضوع بود. وی افزود: نخست اینکه […]

به گزارش نوژان نیوز، یوسف نوری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره معلمانی که نتوانسته اند در طرح رتبه بندی معلمان رتبه ای کسب کنند، توضیح داد: در پیام‌هایی که برای من آمده، اعتراضاتی در این زمینه از سوی برخی همکاران را دیدم که منشاء آن دو موضوع بود.

وی افزود: نخست اینکه اجرای رتبه بندی قانون جدیدی بود و امسال در سقف اعتباری مصوب، پرداخت ها صورت گرفت و از ابتدای سال ۱۴۰۲ به معلمان بر اساس رتبه ای که دارند، پرداخت ها انجام می شود.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: سامانه ای برای ثبت اعتراضات معلمان پیش بینی شده است که هم معلمان و هم دستگاههای نظارتی می توانند بر فرآیند آن نظارت داشته باشند.

نوری ادامه داد: ممکن است کسی که رتبه‌بندی شده‌، توسط کسانی که در این فرایند هستند، امتیازی به وی داده نشده باشد. لذا باید در فرایند اعتراضات مشاهده کنند و نسبت به موردی که امتیازش به وی داده نشده یا کمتر داده شده اعتراض کنند.

وی اطمینان داد که هیات‌های ممیزی اعتراضات را بررسی و نتیجه را اعلام می کنند.

وزیر آموزش و پرورش این را هم گفت که بیشتر اعتراضات به این بود که همکاران به دلیل مشغله کاری قانون، آیین‌نامه و دستورالعمل را به دقت نخوانده‌اند و مدارک را بارگذاری نکرده‌اند.

نوری خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح رتبه بندی به همکاران اطلاع رسانی شد که مدارکشان را به‌طور دقیق بارگذاری کنند تا بعدها به این موضوع معترض نشوند.

وی افزود: قرار است هیات ممیزه مرکزی شیوه‌نامه‌ای را تهیه کند تا برابر آن معلمان اگر اعتراضی دارند، از طریق سامانه پیگیری کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا