همت و اراده ای جهادی، پارکی را به نام‌ملت کرد
همت و اراده ای جهادی، پارکی را به نام‌ملت کرد

به گزارش نوژان نیوز و به نقل از شهروندالبرز، مسعود نجفی شهردار گرمدره ضمن بیان فعالیت ها و پروژه های این شهرداری و تبریک سال ۱۴۰۲ از افتتاح باغ‌راه، پارک و مجموعه ورزشی «ملّت» خبر داد. نجفی با بیان این که همزمان با ایام مبارک شعبان، مجموعه باغ‌راه، پارک و مجموعه ورزشی « ملّت » با […]

به گزارش نوژان نیوز و به نقل از شهروندالبرز، مسعود نجفی شهردار گرمدره ضمن بیان فعالیت ها و پروژه های این شهرداری و تبریک سال ۱۴۰۲ از افتتاح باغ‌راه، پارک و مجموعه ورزشی «ملّت» خبر داد.

نجفی با بیان این که همزمان با ایام مبارک شعبان، مجموعه باغ‌راه، پارک و مجموعه ورزشی « ملّت » با حضور استاندار البرز، فرماندار ویژه شهرستان کرج، مدیران استانی و شهری، خانواده معظم شهدا و شهروندان شهر گرمدره به بهره‌برداری رسید اظهار کرد: این مجموعه شامل ۴ زمین ورزشی از جمله، زمین چمن مصنوعی فوتبال، زمین والیبال و بسکتبال، زمین اسکیت و محوطه استاندارد پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری می‌باشد.

شهردار گرمدره با‌بیان این مهم که یکی از دغدغه‌های تیم مدیریتی شهری، ایجاد فضاهای مناسب فضای سبز، ورزشی و تفریحی برای عموم شهروندان گرمدره است بیان کرد: در همین زمینه طی برنامه‌ای جهادی آغاز ساخت این پروژه از ۲۸ آبان ۱۴۰۱ در زمینی به مساحت ۱.۷ هکتار و با همت عوامل شهرداری و حمایت استاندار البرز در مدت ۱۱۰ روز، همزمان با ایام مبارک شعبان برای استفاده عموم شهروندان افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: خوشحالیم توانستیم بخشی از نیازها و درخواستهای شهروندان را در این راستا مرتفع نماییم و تلاش خواهیم کرد سرانه فضای سبز شهر گرمدره را ارتقا دهیم،با توجه به این که سرانه فضای سبز این شهر از حد مطلوب و استاندارد نیز بالاتر است.

مسعود نجفی ادامه داد: متاسفانه به دلیل برخی بی توجهی ها در ادوار گذشته کمتر فضایی در بافت شهری برای ایجاد پارک و نیازهای شهر در این خصوص وجود دارد.

وی ادامه‌داد:با توجه به زمینی که شهرداری در مجموعه ۲ هزارو ۸۰۰ واحدی در غالب سرانه و تفکیک (اداری_انتظامی) داشت و همچنین با رایزنی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و این مهم که در مجوارت این ۵ هزار متر زمین هایی با کاربری ورزشی وجود داشت، دست در دست هم کمک شد که نیاز مردم شهر گرمدره در این بخش تا حدودی مرتفع گردد.

وی افزود: با افزودن زمین های اطراف و گفت و گوهایی که با بنیاد مسکن نیز صورت گرفت ۱۷ هزار متر مربع زمین برای ایجاد مجموعه باغ راه ملت و زمین چمن مصنوعی و … اختصاص یافت.

شهردار گرمدره گفت: بعد از نهایی شدن طرح در طول مدت ۱۱۰ روز کار شبانه روزی و با همت همکارانم این مجموعه با حضور مسوولان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده و تقدیم به مردم‌ولایی گرمدره شد.

مسعود نجفی اظهار کرد: حتی یک ریال برای انجام این پروژه از سوی شهرداری هزینه نشد و هزینه پروژه از طریق ارزش افزوده هایی که استانداری در ۶ ماهه گذشته به شهرداری تخصیص داده بود تامین گردید.

وی بیان کرد: استاندار نیز تاکید بسیار داشت که این‌مبالغ نباید صرف حقوق و امور جاری شود و باید تنها صرف امور عمرانی شود که این امر نیز محقق گردید.
نجفی تصریح کرد: این پارک، پارکی مدرن بوده و هم‌طراز با برخی از پارک های تهران است .

وی در بخشی دیگر از این گفتگو با اشاره به ساخت و سازهایی که در ادوار گذشته در این شهر صورت گرفته گفت: متاسفانه شهر گرمدره دارای بافت فرسوده صرف نبوده و دارای زمین های بکر بوده است و متاسفانه امروز اگر خدای ناکرده حادثه ای رخ دهد آمبولانس و ماشین های امدادی نمی‌توانند از برخی کوچه ها گذر کنند و جدای از این‌مسایل، از برخی این کوچه ها ماشین به سختی می‌تواند عبور کند.

نجفی با اظهار این مطلب که امیدوارم هیچ گاه حادثه ای در این مناطق رخ ندهد چرا که با بحران بسیار وحشتناکی روبرو خواهیم شد بیان کرد: پدید آمدن این چهره در بخشی از این شهر ظلمی بود که به مردم گرمدره شده است.

شهردار گرمدره همچنین تصریح کرد: وجود ساختمان‌های ۸ تا ۱۴ طبقه در این شهر و با چنین معابر و راه‌هایی در صورت بروز هر نوع حادثه ای بسیار فاجعه بار است چرا که بر اساس مصوبه قانون و شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ساختمان های بالای ۷ طبقه باید مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور را دریافت کند چرا که بلندمرتبه سازی محسوب شده و در شهر گرمدره تنها آپارتمان هایی با ۵ طبقه باید مجوز ساخت دریافت کنند.

وی در بخشی دیگر با اشاره به بودجه مصوب این شهرداری گفت: ۲۳ شهریور سال جاری با ۱۷۰ میلیارد بودجه مصوب شهرداری را تحویل گرفتم و متمم آن ۲۷۰ میلیارد گردید و در تاریخ ۳۰ بهمن ماه متمم ۲۷۰ میلیارد محقق و وصول شده بود.

نجفی اظهار کرد: ۱۰۰ درصد بودجه شهرداری در این مدت محقق گردیده و برای سال آتی ۳۵۰ میلیارد تومان بدون‌اتکا به پروانه ها و تنها با دریافت عوارض مازاد بر تراکم که نگاه جدی بدان داریم، در جهت تحقق این امر تلاش خواهیم کرد و در دو ماه اول سال آتی بدون شک ۷۰ درصد آن‌محقق خواهد شد چرا که توافقات آن از هم‌اکنون صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما بر این‌است مردم‌تغییرات را ببینند و طعم‌شیرین خدمتگزاری را بچشند.

شهردار گرمدره تصریح کرد: استاندار البرز نگاه ویژه ای به شهر گرمدره دارد که از آن جمله می‌توان به پیگیری ۱۰۹ خانوار حاشیه راه آهن گرمدره اشاره کرد.
مسعود نجفی عنوان کرد: وزرات راه و شهرسازی پذیرفته است که معوض ساختمان ها و منازل این منطقه را به مردم از اراضی گرمدره اختصاص دهد.
نجفی در محوری دیگر از این گفت و گو گفت: در سال آینده سه پروژه شاخص از جمله ایجاد بازار روز با ظرفیت ۳۰ غرفه، انجام عملیات ساخت استخر ورزشی، تعریض زیرگذر سعادتیه در گرمدره کلید خواهد خورد.

وی اضافه کرد: پارکی مخروبه در انتهای کوهک وجود دارد که در اطراف این محل نیز محوطه ای حدود ۲ هکتاری وجود دارد، که در حریم نهر زرنان و لوله های گاز است.
وی افزود: تلاش خواهیم کرد در این منطقه پارکی شبیه پارک نهج البلاغه تهران ایجاد کنیم .

نجفی اظهار کرد: این پارک در سه ارتفاع در روبروی پادگان شهید غدیری و تا انتهای محدوده شهر گرمدره ایجاد خواهد شد و تلاش خواهیم کرد چهره ای متفاوت از آن چه امروز وجود دارد در این‌منطقه برای شهروندان‌مهیا نماییم.

وی در ادامه ساماندهی جاده مخصوص را از دیگر فعالیت ها و برنامه های آتی این شهرداری برشمرده و بیان کرد: هم اکنون جاده مخصوص،نه در طرح جامع و نه در طرح تفصیلی شهر گرمدره قرار دارد و جزو مسیرهای ملحق به این شهر نبوده و شهرداری هیچ گونه خدماتی نمی‌تواند در این جاده ارائه دهد.

وی ادامه داد: با رایزنی هایی که با مسوولان کشوری صورت گرفته مبلغ ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تراش و روکش آسفالت این جاده تخصیص یافته و هم اکنون در سامانه مناقصات راهداری و حمل و نقل جاده ای امور قانونی آن در حال انجام است و قرار است در حیطه شهر گرمدره جاده شهید لشکری را به شهرداری تحویل دهند .

شهردار گرمدره گفت: در سال آتی نیز که بازنگری طرح جامع گرمدره انجام شود این محور به شهر گرمدره ملحق خواهد شد، و شهرداری به این محور خدمات داده و می‌تواند از عواید این محور، از جمله مناطق تجاری حاشیه آن بهره مند گردد.

مسعود نجفی همچنین خبر داد: ایجاد روشنایی در مسیر جاده مخصوص در سال آینده از دیگر فعالیت‌هایی است که پیگیری خواهد شد و مجوزهای آن‌نیز دریافت گردیده است.

وی در آخر در خصوص پیگیری فعالیت های گردشگری در شهر گرمدره و توجه به موضوع گردشگری در این منطقه بیان کرد: با مسوولان منابع طبیعی استان در خصوص عمارت کلاه فرنگی در بالای آزادراه شهید همت مذاکراتی داشته ایم که آن‌بخش بالای گرمدره را در اختیار ما قرار دهند تا نگهداری نماییم و در کنار آن یک مجموعه فرهنگی ورزشی همانند ایوان ایجاد نماییم که از یک طرف به اتوبان و از طرف دیگر به بزرگراه شهید لشکری راههای دسترسی داشته باشد.