اشتغال زنان و روستاییان با تقویت تعاونی‌های گردشگری
اشتغال زنان و روستاییان با تقویت تعاونی‌های گردشگری

به گزارش نوژان نیوز، مهدی مسکنی در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: ناتوانی سازمان‌ ها و شرکت های خصوصی و دولتی در پاسخگویی کامل به نیازهای صنعت گردشگری به عنوان بخشی تاثیرگذار بر اقتصاد و فرهنگ یک جامعه، نقش تعاونی ها به عنوان یکی از این زیرساخت ها را در این زمینه پررنگ […]

به گزارش نوژان نیوز، مهدی مسکنی در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: ناتوانی سازمان‌ ها و شرکت های خصوصی و دولتی در پاسخگویی کامل به نیازهای صنعت گردشگری به عنوان بخشی تاثیرگذار بر اقتصاد و فرهنگ یک جامعه، نقش تعاونی ها به عنوان یکی از این زیرساخت ها را در این زمینه پررنگ تر می کند.

وی تصریح کرد: تعاونی ها می توانند با برقراری ارتباط بین دولت، برنامه ریزان و مردم و با اجرای برنامه ها و فعالیت هایی که منافع هر ۲ طرف را تامین می کند به توسعه ملی، اقتصادی و اجتماعی کمک کنند.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر توسعه تعاونی های گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: آموزش یکی از مشکلات حوزه فعالیت های گردشگری محسوب می شود و بسیاری بدون آشنایی به نحوه دریافت تسهیلات و کسب و کار اقدام به راه اندازی تعاونی می کنند که در نهایت یک بدهکار به جامعه معرفی می‌شود.

وی گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون دریافت و پرداخت تسهیلات را تسهیل می‌کند که انتظار می‌رود متقاضیان از این ظرفیت استفاده کنند.

مسکنی افزود: کاهش ارزش سرمایه در گردش تعاونی ها را درک می‌کنیم و به وزارتخانه انتقال می‌دهیم ولی متقاضیان با ارایه طرح می‌توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند چرا که مشکلی برای پرداخت اعتبار در بخش تعاون وجود ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه تعاونی ها با چالش هایی روبه رو هستند و ما در بازدید و گفت و گو با فعالان این حوزه پیگیری برای رفع مشکلات آنان را در دستور کار قرار می دهیم.

مسکنی تصریح کرد: در سیاستگذاری های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفع نارسایی ها در مسیر فعالیت تعاونی ها مورد توجه خاص قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هر آنچه که می توانیم از ظرفیت های بخش تعاون برای رفع مشکلات به ویژه در بحث موانع اعتباری تعاونی ها تلاش خواهیم کرد تا بستر برای توسعه فعالیت در حد انتظار تلاشگران عرصه تعاون مهیا شود.

«مهدی مسکنی» معاون تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در سفر یکروزه به خراسان شمالی ضمن دیدار با استاندار با فعالان بخش تعاونی استان و تعدادی از تعاونی های برتر شهرستان بجنورد و شیروان بازدید خواهد کرد.