تصفیه‌خانه حصار افتتاح می‌شود – پایگاه خبری شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج
تصفیه‌خانه حصار افتتاح می‌شود – پایگاه خبری شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج

به گزارش نوژان نیوز علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: چهارمین تصفیه‌خانه محلی کرج در خط ۴ حصار با هدف تأمین آب خام پایدار برای فضای سبز، شنبه ۱۹ خرداد با حضور مسئولان شهری و استانی افتتاح می‌شود. وی افزود: این پروژه که به منظور صرفه‌جویی در مصرف منابع آبی […]


به گزارش نوژان نیوز

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: چهارمین تصفیه‌خانه محلی کرج در خط ۴ حصار با هدف تأمین آب خام پایدار برای فضای سبز، شنبه ۱۹ خرداد با حضور مسئولان شهری و استانی افتتاح می‌شود.

وی افزود: این پروژه که به منظور صرفه‌جویی در مصرف منابع آبی و پیرو یکی از هدف‌گذاری‌های کلان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اعتباری بالغ بر ٢۵٠ میلیارد ریال احداث شده، قابلیت تصفیه آب به ظرفیت هزار مترمکعب در شبانه روز با روش بیولوژیکی IFAS را دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، تأمین آب خام آبیاری عرصه‌های فضای سبز و کاهش برداشت از سفره‌های زیرزمینی را از اهداف احداث تصفیه خانه‌های محلی عنوان کرد و گفت: تصفیه خانه حصار، چهارمین تصفیه خانه کرج است و پیش از این سه تصفیه خانه دیگر در محلات حصارک، مهرویلا و دولت آباد به بهره‌برداری رسیده است.

عاقلی با تأکید بر اینکه با کمک این تصفیه‌خانه‌ها می‌توان بهره‌برداری از پساب را افزایش داد و میزان آب بیشتری را برای آبیاری درختان تأمین کرد، افزود: همزمان با افزایش دمای هوا و با توجه به کمبود و محدودیت منابع آبی، آبیاری فضای سبز شهری در فصل تابستان نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تری دارد و در این خصوص ترمیم شبکه‌های آبیاری، توسعه آبیاری تحت فشار و نظارت ویژه بر عملکرد پیمانکاران ضرورت دارد.

منتشر شده  در تاریخ ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۳



منبع