فضای مجازی البرز با تبلیغات انتخاباتی رنگین شد
فضای مجازی البرز با تبلیغات انتخاباتی رنگین شد
همزمان با آغاز زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از بامداد امروز فضای مجازی استان البرز با تبلیغات انتخاباتی این نامزدها رنگین شده است.

به گزارش نوژان نیوز و به نقل از ایرنا، در فضای مجازی استان البرز طرفداران نامزدهای انتخاباتی ضمن دعوت از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات به ویژگی های نامزد اصلح و برنامه ها و طرح های نامزدهای انتخاباتی خود پرداخته اند.

همچنین بسیاری از کابران اجتماعی بدون جانبداری از نامزد خاصی در این دوره از انتخابات تنها راه حل مشکلات کشور را حضور حداکثری در انتخابات خوانده و با پیام هایی با مضامین “هر رای تیری بر قلب دشمن است”، “برای رسیدن به قله رای می دهم” و ” اختلاف سلیقه نباید تبدیل به اختلاف عقیده شود” با نشر حداکثری فعالیت های تبلیغاتی انتخاباتی خود را آغاز کردند.

در کنار گروه ها و کانال های مختلف شبکه های اجتماعی استان البرز که از پیش فعال بودند از صبح امروز نیز کانال ها و گروه هایی با اسامی مختلف در حوزه جوانان، زنان و اقتصاد فعال شده که این کانال ها نیز همسو با سایر کاربران اجتماعی در تلاش هستند تا ضمن دعوت به مشارکت حداکثری در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری توجه نامزدهای این دوره از انتخابات را به مشکلات در این استان جلب کنند.

آنچه از روند اجرایی تبلیغات انتخاباتی در آغازینروز تبلیغات مجلس شورای اسلامی می توان استنباط کرد آن است که مردم همیشه درصحنه استان البرز گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب و راهبردهای مهم انتخاباتی ایشان بوده اند چنانچه نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج نیز دریکی از خطبه ها نماز جمعه کرج گفتتند ،دشمنان در تلاش هستند مشارکت در انتخابات کمرنگ شود اما انتخابات پرشور و پرمشارکت امنیت ملی را تقویت می کند.

آیت الله “سید محمدمهدی حسینی همدانی ” افزود: یکی از مواردی که موجب عصبانی شدن دشمنان می شود شرکت پرشور مردم در انتخابات است که یک امر جامع است ولی عده ای دوست دارند طبق آنچه که اتاق بیگانان برای آن ها ترسیم کرده مشارکت مردم صورت نگیرد و با طرح ۲ قطبی رای دادن و یا رای ندادن، انتخابات را بی اثر کنند.

امام جمعه کرج تاکید کرد: انتخابات پرشور موجب تقویت ملی شده و هر کس غیر از این را بگوید و عمل کند دوست دار ملت و کشور نیست بلکه خائن به ملت و دین است.

وی اظهار کرد: مردمی که دل در گرو ایران قوی دارند با هر سلیقه ای در پای صندوق ها حاضر شده و برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت خواهند کرد.

امام جمعه کرج افزود: هر ایرانی می داند که مشارکت مردم از موارد قدرت ایران اسلامی است و نباید در دام ۲ قطبی های کاذب بیافتیم زیرا استکبار جهانی به خصوص آمریکای خبیث در این سال ها با جنگ سخت و نرم خواسته تا امنیت کشور را به هم بریزد که از علم کردن داعش در اطراف در ایران تا آشوب ، اغتشاش ، ترور دانشمندان و سرداران و خراب کردن معیشت مردم بوده که در روزهای آینده نیز در تلاش برای کم کردن حضور حداکثری در انتخابات هستند.

حال که استان البرز با ۲ حوزه انتخابیه ساوجبلاغ ، نظرآباد ،چهارباغ ، طالقان و حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد ، فردیس با ۴۵۱ داوطلب انتخاباتی برای سه کرسی آماده برگزاری مشارکتی پرشور برای آینده ای درخشان است مجریان انتخاباتی که شمار آنان بنا به گفته استاندار البرز به ۲۶ هزار نفر می رسد در تلاش هستند تا چهار مولفه اصلی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب شامل مشارکت ، امنیت ، رقابت و سلامت را هرچه بیشتر اجرایی کنند چنانچه معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: داوطلبان مجلس باید پایبند به قوانین باشند و اولین گام ورود به خانه ملت رعایت قوانین و مقررات است که باید مدنظر نامزدها در روند تبلیغات انتخاباتی قرار بگیرد.

 یحیی رمضانی ” افزود : با تلاش مجریان برگزاری انتخابات در یک فضای همدلی و وفاق طبق جدول زمانبندی فرایندهای برگزاری انتخابات اجرایی می شود.

 

ثبت هزینه های مصارف و مخارج داوطلبان انتخابات مجلس در سامانه مالی انتخابات

طبق اعلام رییس ستاد انتخابات استان البرز داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی موظف هستند تمام هزینه های مصارف و مخارج داوطلبان انتخابات مجلس را در سامانه مالی انتخابات ثبت کنند.

مرتضی ولی پوری ” با اشاره به قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی داوطلبان دوزادهمین دره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: نامزدها موظفند تمامی مصارف و مخارج مرتبط با فعالیت های انتخاباتی و هزینه های تبلیغاتی خود و منابع تامین مالی این هزینه ها و میزان کمک های مال نقدی و غیرنقدی دریافتی را به نحو شفاف در سامانه مالی انتخابات ثبت کنند.

وی ادامه داد: طبق ماده ۹ این قانون، اطلاعات ثبت شده توسط کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی مصوب سال ۱۳۹۵ مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیات های اجرایی و نظارت قابل دسترس، حسابرسی و رسیدگی است.

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با اشاره به ضرورت رعایت مفاد قوانین تبلیغات از سوی داوطلبان، گفت: تبلیغات و شیوه‌های تبلیغی مجاز در فضای حقیقی و مجازی باید مطابق فصل ششم قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تبلیغات و در موعد مقرر انجام شود.

وی با اشاره به ماده ۷۴ قانون انتخابات و بررسی تبلیغات، ادامه داد: طبق این ماده قانونی و به منظور ایجاد عدالت انتخاباتی و به منظور بهره گیری از امکانات دستگاه‌های اجرایی، شبکه ویژه انتخابات استانی در ۲ مرکز حوزه انتخابیه به منظور ارابه برنامه‌های نامزدها و با درنظر گرفتن زمان اختصاصی، توسط صدا و سیمای مرکز استان اجرا خواهد شد.

ولی پوری افزود: فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، هشت روز قبل از روز اخذ را ی (مرحله اول و دوم) آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای ادامه خواهد داشت و هرگونه اقدام خلاف موضوع فوق تخلف محسوب می‌شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند جاری برگزار می شود.