فعالین حوزه صنایع دستی از بیمه اجتماعی بهره مند می شوند
فعالین حوزه صنایع دستی از بیمه اجتماعی بهره مند می شوند
در نشست سرپرست صندوق استان البرز با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در راستای بهره مندی مشمولین حوزه صنایع دستی از خدمات و مزایای صندوق بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش نوژان نیوز، فواد محمدی سرپرست صندوق استان با حضور در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با رحیم خاکی مدیر کل این اداره کل دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست خاکی با اشاره به هدف گذاری برای عضویت فعالین حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی در صندوق گفت: در استان البرز فعالین مرتبط با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و هنرهای سنتی حدودا ۵۰۰۰ نفر می باشد که باید تا پایان سال جاری تمامی افرا د باید از خدمات و مزایای صندوق آگاه شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز عنوان کرد: نماینده صندوق می تواند در گردهمایی ها، نشست ها و جلساتی که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با مشمولین و جامعه هدف صندوق دارد، شرکت کرده و به ترویج و تبیین خدمات صندوق بپردازد.

وی افزود: در نمایشگاه ها و جشنواره هایی که به صورت فصلی توسط این اداره کل برگزار می شود یک غرفه جهت ارائه خدمات به جامعه هدف در اختیار صندوق قرار خواهد گرفت.

محمدی سرپرست صندوق استان نیز با اشاره به تفاهم نامه صندوق با معاونت صنایع دستی وزرات متبوع گفت: در سال ۱۳۹۹ تفاهم نامه همکاری مشترک فی ما بین صندوق و معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جهت بهره مندی فعالین حوزه صنایع دستی منعقد گردیده است.

محمدی بیان داشت : حقیقتا یکی از ارزشمندترین خدمات نظام مقدس اسلامی در این صندوق با پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت به عنوان کارفرما ارائه می گردد و ما بایستی تمام سعی و توان خود را جهت تبیین خدمات صندوق بکار گیریم تا همه افراد مشمول بتوانند عضو صندوق شوند.

سرپرست صندوق استان البرز تصریح کرد: در این صندوق دولت کارفرما می باشد و افراد برای بهره مندی از مزایای بیمه اجتماعی الزامی برای داشتن رابطه کارگری و کارفرمایی ندارند.