شفافیت در انتخابات شورای عالی نظام پرستاری
شفافیت در انتخابات شورای عالی نظام پرستاری
رییس ستاد اجرایی مرکزی ششمین دوره انتخابات هیات مدیره‌های شهرستان‌ها و شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: همه مراحل رأی‌گیری با شفافیت کامل انجام و در این انتخابات، ۱۹۷ نفر انتخاب شدند که در نهایت ۲۵ عضو اصلی و ۵ عضو علی البدل عضو شورای عالی خواهند شد.

به گزارش نوژان نیوز، سعید کریمی در نشست اعطای اعتبارنامه منتخبان ششمین دوره شورای عالی سازمان نظام پرستاری که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت در سالن شهید سردار سلیمانی وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: این مسابقه نیز با نیت پاک و در مسیر خیر خدمت رسانی به انسان های دردمند صورت گرفته است.

وی با محکوم کردن اقدام تروریستی چهارشنبه هفته گذشته در کرمان و نیز اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: جنایات اخیر داعش در به شهادت رساندن مردم کرمان نشان از ترس آنها از زائران شهید سلیمانی است. جنایات رژیم صهیونیستی نیز به ویژه بمباران مراکز درمانی و قربانی کردن بیماران، کودکان و زنان، ضعف این رژیم را نمایان کرد.

رییس ستاد اجرایی مرکزی ششمین دوره انتخابات هیات مدیره‌های شهرستان‌ها و شورای عالی سازمان نظام پرستاری درباره برگزاری انتخابات ششمین دوره سازمان نظام پرستاری، گفت: از ۲۷ اردیبهشت و پس از دریافت ابلاغ از سوی وزیر بهداشت، فرایند انتخابات به صورت رسمی آغاز و کمیته اجرایی مرکزی برگزاری انتخابات تشکیل و احکام مربوطه صادر شد.

به گفته کریمی، آیین نامه ارسالی از سوی سازمان نظام پرستاری دریافت شد و از لحاظ حقوقی و فنی و اعلام مغایرت‌های آن با قانون به سازمان صورت گرفت و در نهایت آیین نامه اصلاحی در ۲۱ تیر امسال ابلاغ شد.

وی افزود: همزمان، تیم اجرایی مرکزی برگزاری انتخابات با انتخاب ۹ نفر از همکاران ستاد معاونت درمان وزارت بهداشت تشکیل شد. دانشگاه ها بین اعضای تیم اجرایی تقسیم و اطلاع رسانی و ارتباط با رابطین هر دانشگاه شبانه روزی انجام می شد همچنین بیش از ۱۴ جلسه در معاونت درمان با حضور نمایندگان کمیته های اجرایی و نظارت همگام با مراحل اجرایی آیین نامه برگزار شد.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به مجاز بودن ۲۶۳ هزار و ۳۴۳ نفر برای شرکت در این دوره از انتخابات سازمان نظام پرستاری، یادآور شد: ۱۷۱ حوزه انتخاباتی تشکیل شد که نسبت به دوره قبل ۲۵ حوزه جدید اضافه شد همچنین تعداد شهرستان ها و نامزدها نسبت به دور قبل ۱۶ درصد رشد داشت.

کریمی با بیان اینکه در این دوره به منظور دریافت و تبادل اطلاعات برخط و انتشار اخبار، پورتال اختصاصی انتخابات راه اندازی شد، افزود: ثبت نام اولیه داوطلبان حوزه ها با مراجعه حضوری آنها و ارائه مدارک شناسایی به حوزه های ثبت اطلاعات صورت گرفت و احراز هویت و ثبت اطلاعات داوطلبان در پورتال اختصاصی هر دانشگاه توسط کارشناسان دانشگاه انجام شد.

وی میانگین سنی ثبت نام کنندگان را ۳۹ سال عنوان کرد و گفت: جوان ترین فرد ثبت نام کننده ۲۰ و مسن ترین فرد، ۷۰ سال داشت. بیشترین مدرک شرکت کننده در انتخابات نیز کارشناسی بود. ۹۷ درصد از داوطلبان تایید صلاحیت شدند و انتخابات با مشارکت سه برابری جامعه پرستاری نسبت به سال گذشته، برگزار شد.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: فرایند رأی‌گیری با اخذ رأی به صورت کتبی براساس آیین نامه انجام و اصالت سنجی رای دهندگان از طریق احراز هویت افراد از طریق سرویس ثبت احوال و تایید برخط عضویت در سازمان نظام پرستاری و اعتبار کارت عضویت از طریق سایت election.salamat.gov.ir انجام شد.

کریمی تعداد صندوق های رأی برای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری در کشور را ۶۵۹ صندوق شامل ۴۱۹ مورد ثابت و ۲۴۰ مورد سیار اعلام کرد و گفت: قطعا حضور فعال و موثر پرستاران در فعالیت هایی که منجر به سلامتی جامعه و ارائه خدمت به مردم می شود، ستودنی است و امیدواریم منتخبان بتوانند با همکاری یکدیگر جهت پشبرد اهداف حوزه پرستاری گام بردارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا