الزام فرهنگ‌سازی در بهره‌مندی از خدمات بیمه اجتماعی
الزام فرهنگ‌سازی در بهره‌مندی از خدمات بیمه اجتماعی
سرپرست صندوق بیمه اجتماعی استان البرز در دیدار با فرماندار شهرستان ساوجبلاغ به بحث و تبادل نظر در خصوص استفاده از ظرفیت‌ها در راستای افزایش ضریب پوشش صندوق در این شهرستان پرداخت.

به گزارش نوژان نیوز، فواد محمدی سرپرست صندوق استان با حضور در محل فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ با محمدرضا البرزی فرماندار این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست البرزی گفت: اقشار جامعه با بهره‌مندی از بیمه اجتماعی در زمان پیری، فوت و یا ازکارافتادگی سرپرست خانوار از کمک نهادهای حمایتی بی‌نیاز می‌شوند، پس موضوع بیمه اجتماعی باید با تمام توان و نحو شایسته اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود.

البرزی افزود: تمام ظرفیت‌های موجود در شهرستان را جهت آگاهی بخشی برای بهره‌مندی مشمولان فاقد پوشش بیمه اجتماعی به کار می‌بندیم.

محمدی، سرپرست صندوق استان نیز گفت: در دولت مردمی سیزدهم بهره‌مندی تمامی اقشار جامعه از بیمه اجتماعی در دستور کار قرار گرفته و با تخصیص بودجه مناسب به صندوق در دولت، تمامی مشمولان فاقد پوشش بیمه اجتماعی می‌توانند با عضویت در صندوق، ضمن بهره‌مندی از یارانه پنهان بیمه‌ای با کمک ۷۰ درصدی دولت در پرداخت حق بیمه از مزایای بلند مدت بیمه‌ای نظیر، مستمری بازنشستگی، مستمری بازماندگان، مستمری ازکارافتادگی و هم چنین نقل و انتقال سوابق بیمه ای بهره‌مند شوند.

محمدی عنوان کرد: در راستای فراگیری بیمه اجتماعی و سهولت در پرداخت، حق بیمه‌ها در سطوح درآمدی هشت گانه از ۶۲۵.۰۰۰ تا ۲.۵۵۰.۰۰۰ ریال به صورت ماهانه در نظرگرفته شده تا تمامی آحاد جامعه توان پرداخت و بهره مندی از بیمه اجتماعی را داشته باشند.

وی افزود: خواستار حضور در جلسات، تجمعات، مراسمات مذهبی و تمامی مکان هایی که با جامعه هدف صندوق مرتبط می باشد، هستیم، تا با تشریح خدمات و مزایا صندوق بتوانیم در راستای پوشش همگانی گام‌های مثمر ثمری برداریم.