پرداخت ۹۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان البرز
پرداخت ۹۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان البرز
مدیرکل بهزیستی استان البرز اعلام کرد: ۹۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی کم بهره طی سال جاری به مددجویان زیر پوشش این اداره کل پرداخت شد.

به گزارش نوژان نیوز،وجیهه محمدی فلاح” افزود: این میزان تسهیلات در اختیار یک هزار و ۸۱۰ نفر مددجوی البرز پرداخت شد که دراین زمینه ۷۴ درصد سهمیه تعیین شده استان از وام اشتغالزایی بهره مند شدند.

وی ادامه داد: امسال در مجموع ۲ هزار و ۴۷۵ مددجوی بهزیستی البرز برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی درخواست ارائه دادند که طبق برنامه ریزی تمام آنها تا پایان سال جاری وام دریافت می کنند.

محمدی فلاح گفت : راستی آزمایی دریافت کنندگان تسهیلات از طریق پایگاه ثبت اطلاعات اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان البرز انجام شده است .

وی بیان کرد: طبق تفاهم نامه با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز برنامه های آگاه سازی، آموزشی،اجتماع محور و کارزارهای رسانه ای در راستای مهارتهای زندگی ، پیشگیری از خشونت، خودکشی و اعتیاد برای مددجویان بهزیستی البرز به اجرا درآمده است.

محمدی فلاح اضافه کرد: امسال نیز از محل ـبند« ب » تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ با سرانه هر نفر یک میلیاردو۵۰۰ میلیون ریال به تعداد ۶۵۶ نفر تسهیلات اشتغالزایی کم بهره با نرخ سود چهار درصد پرداخت کردیم.

وی در خصوص حمایت و تشویق کارفرمایان در جهت اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی بیان کرد: در بخش کارفرمایی نیز پرداخت تسهیلات در صورت بکارگیری جامعه هدف بهزیستی تا سقف ۴۰ میلیارد ریال با نرخ سود چهار درصد و اقساط ۸۴ ماهه را در دستور کار قرار داده و محقق داشته است.

محمدی فلاح در ادامه با اشاره به پرداخت دستمزد (یارانه ارتقاء کارایی) توسط بهزیستی به افراد دارای معلولیت به کار گرفته شده در بنگاه ها و کارخانه ها تا سقف ۵۰ درصد دستمزد تعیین شده مطابق قانون کار افزود: همچنین پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به شرط به کارگیری افراد دارای معلولیت و سایر اقشار تحت حمایت سازمان از جمله مشوّق های ما در بحث اشتغال افراد می باشد.

مدیرکل بهزیستی البرز د گفت : امسال نیز هزینه حق بیمه خویش فرمایی، کارفرمایی و کمک هزینه ارتقای کارایی به مبلغ ۱۱ میلیارد ریال برای تعداد ۲۸۳ مددجوی البرزی پرداخت شده است.