اجرای  شبکه یکپارچه آبیاری فضای سبز کرج کلید خورد
اجرای  شبکه یکپارچه آبیاری فضای سبز کرج کلید خورد
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج اعلام کرد: اجرای طرح الگویی شبکه یکپارچه آبیاری فضای سبز با هدف بهینه سازی مصرف آب در این کلانشهر کلید خورد.

به گزارش نوژان نیوز، علیرضا عاقلی گفت :توسعه طرح های بازچرخانی پساب و بهره گیری از فناوری برای آبیاری فضای سبز از مهمترین برنامه های مدیریت شهری کرج برای استفاده بهینه از آب و مقابله با مشکل کم آبی است .

وی با بیان اینکه اکنون ۸۳ درصد فضای سبز کرج با استفاده از آب بازچرخانی شده و آبهای غیر شرب آبیاری می شود، گفت: در اجرای طرح شبکه یکپارچه آبیاری افزون بر احداث شبکه های آبیاری نوین ، تمام فضاها ی سبز این کلانشهر زیر پوشش آب بازچرخانی شده قرار می گیرد.

عاقلی بیان کرد: طبق قانون شرکت های آب منطقه ای و آبفا موظف به تامین پساب مورد نیاز فضاهای سبز در شهرها هستند تا آب های شرب از دایره آبیاری فضای سبز خارج شود.

رییس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری کرج گفت: کاشت درختان و گیاهان کم آب بر ، توسعه شبکه های آبیاری نوین و بهره گیری از پساب بازچرخانی شده به عنوان مهمترین اولویت این سازمان برای عبور از دوران خشکسالی است ضمن آنکه این الگو جهت استفاده بهینه از پساب ها استمرار خواهد یافت.

کلانشهر کرج سه هزارو۵۰۰ هکتار فضای سبز دارد.