استقبال پژوهشگران و نخبگان علمی از جشنواره پژوهش البرز
استقبال پژوهشگران و نخبگان علمی از جشنواره پژوهش البرز
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و دبیر حشنواره پژوهش این استان از استقبال پژوهشگران و نخبگان علمی و رشد ۱۰۰ درصدی آثار علمی ارسالی به این جشنواره پژوهش البرز خبر داد.

به گزارش نوژان نیوز، دکتر حسین کلانتری خلیل آباد در آیین پایانی جشنواره پژوهش استان البرز که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، افزود: سال گذشته ۱۴ هزار اثر به دبیر خانه جشنواره پژوهش البرز رسید که در سال جاری این رقم به ۲۸ هزارو ۷۶۰ اثر افزایش یافت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اظهارکرد: امسال البرز هم به لحاظ تنوع و آثار در بخش جشنواره پژوهش در سطح کشور برتر شد.

وی یادآور شد: جشنواره پژوهش امسال استان البرز در چهار بخش مهم شامل تجلیل از پژوهشگران و فناوران ،‌نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ،‌تجلیل از دانش آموزان و فرهنگیان برتر و زنگ پژوهش توسط آموزش و پرورش تشکیل شد.

کلانتری خلیل آباد در عین حال گفت : تعداد آثار نمایشگاهی امسال به نسبت به پارسال کمتر بود اما کیفیت آثار به مراتب ارتقا پیدا کرد ضمن آنکه در این جشنواره از ۹۳ نفر از پژوهشگرحوزه های مختلف تجلیل شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه قدرت یک کشور در حوزه های نرم افزار و سخت افزار است پس باید در کنار فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه علوم انسانی توجه ویژه داشت زیرا پایه و اساس قدرت نرم و سخت کشور را علوم انسانی تشکیل می دهد.

رییس دانگشاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: حوزه علوم انسانی می تواند ضامن امنیت، رفاه و پیشرفت کشور باشد؛ امسال چند بخش دیگر به برنامه های هفته پژوهش البرز اضافه شد که بانوان کارآفرین ،دانشجویان نخبه ، کشاورزان از جمله این برنامه ها بود.

جشنواره هفته پژوهش البرز از ۱۳ تا ۱۸ آذر ماه برگزارشد.