دوازدهمین نمایشگاه صنعت تفریحات در شهر آفتاب برپا شد
دوازدهمین نمایشگاه صنعت تفریحات در شهر آفتاب برپا شد
مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با اشاره به برپایی دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت تفریحات، شهربازی، پارک‌ها و سرگرمی گفت: تا پایان امسال ۱۲ رویداد نمایشگاهی دیگر در این مجموعه برگزار خواهد شد.

به گزارش نوژان نیوز، عباس تقدسی‌نژاد در حاشیه برپایی این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین رویداد نمایشگاهی که مجموعه شهر آفتاب میزبان آن است نمایشگاه صنعت خودرو و موتورسیکلت است.

وی افزود: از امروز تا جمعه آینده دوازدهمین نمایشگاه صنعت تفریحات، سرگرمی و شهربازی کشور با حضور تولید کنندگان برتر صنعت تفریحات و تجهیزات شهربازی در این مجموعه در حال برگزاری است.

مدیرعامل مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب با اشاره به حمایت شهردار و اعضای شورای شهر تهران از این مجموعه گفت: این مجموعه با هزینه‌ای بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال ساخته شده و طبیعی است که رویکرد مدیریت شهری افزایش رویداد نمایشگاهی است.

تقدسی‌نژاد با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی نیازمند تاسیس یک خانه و نهاد مرتبط است، ادامه داد: به عنوان مثال خانه سینما زیر نظر وزارت ارشاد سیاست گذاری و مدیریت می‌شود و ضروری است صنعت نمایشگاهی نیز همین شکل سیاست گذاری و مدیریت شود.

وی با تاکید بر حمایت از تولید کنندگان داخلی نیز یادآور شد: همین رویداد تجهیزات شهربازی منجر به افزایش تولید و خرید می‌شود و طبق آمارها در مناطق مختلف کشور یک هزار و ۶۰۰ شهربازی وجود دارد که برپایی چنین نمایشگاهی به حمایت و معرفی تولیدات داخلی کمک شایانی می‌کند.

تقدسی‌نژاد درباره مشارکت شرکت‌های مرتبط در این نمایشگاه گفت: ۸۰ شرکت تولیدکننده مرتبط با این صنعت در نمایشگاه حضور فعال خواهند داشت و ۱۲ شرکت از مجموع ۸۰ شرکت مذکور دانش‌بنیان محسوب می‌شوند. این شرکت‌ها، آخرین تکنولوژی حوزه صنعت تفریحات، شهربازی، پارک‌های آبی و فضاهای سرگرمی آموزشی کودکان را در معرض دید عموم می‌گذراند.

وی ادامه داد: این رویداد در فضایی بیش از ۱۴ هزار مترمربع برگزار خواهد شد و ایران سابقه صادرات محصولات این صنعت به ۲۷ کشور را دارد که ایران در خاورمیانه جزء معدود کشورهایی است که در حوزه صنعت تفریحات تولید دارد.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب درباره مخاطبان این نمایشگاه افزود: مجموعه‌های تجاری، ورزشی و فرهنگی که اغلب نیاز به تجهیز محیط فعالیت‌شان به تولیدات صنعت تفریحات، شهربازی و سرگرمی دارند، برای بازدید به این نمایشگاه مراجعه دارند چرا که تنها نمایشگاه تخصصی صنعت تفریحات در ایران این نمایشگاه بوده و رویداد مشابهی در سایر سایت‌های نمایشگاهی کشور ندارد.

تقدسی‌نژاد با اشاره به برگزاری این رویداد در سطح بین‌المللی ادامه داد: بازدیدکننده‌هایی از کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، ازبکستان و ترکمنستان نیز برای بازدید از این نمایشگاه به شهر آفتاب می‌آیند.

به گفته وی، بازدید از این نمایشگاه برای عموم مردم نیز آزاد است و علاقه‌مندان به این صنعت فناورانه و کاربردی، می‌توانند از هفت تا ۱۰ آذر از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب مراجعه کنند. ‌

 

حمایت شهرداری تهران از تولید کنندگان داخلی

معاون وزیر صنعت نیز در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت: شهرداری تهران با ساخت مجموعه بسیار وسیع و منظم شهر آفتاب در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی سهم بسزایی دارد.

محمد مهدی برادران اظهار کرد: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب از ظرفیت مناسب برای برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب برخوردار است.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه صنعت تفریحات و تجهیزات شهربازی نیز افزود: این نمایشگاه تا روز جمعه با حضور بسیاری از تولید کنندگان داخلی بر پاست و تولید کنندگان آخرین کالاهای خود در بخش تفریحات و سرگرمی به نمایش گذاشته‌اند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا