دانش‌آموزان و دانشجویان نقطه امید امام و انقلاب بودند
دانش‌آموزان و دانشجویان نقطه امید امام و انقلاب بودند
دانش‌آموزان چنان که رهبر کبیر انقلاب از آنها به عنوان امید آینده کشور یاد می‌کرد، در روز ۱۳ آبان قدرت و تاثیرگذاری خود را در شکل‌دهی به انقلاب اسلامی عیان کردند.

به گزارش نوژان نیوز، مهرداد کیانی، روز سیزدهم آبان‌ماه که در تقویم کشورمان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، روز دانش‌آموز و روز بیداری اسلامی نامگذاری شده است تبریک گفت.

کیانی افزود: رژیم منحوس پهلوی در این روز اوج قساوت و پلشتی خود را به جامعه نشان داد و با تیر گشوودن به روی دانش‌آموزانی که برای تظاهرات به دانشگاه تهران مراجعه کرده بودند، آنها را کشته و زخمی کرد.

وی تاکید کرد: حوادث آن روز نشان می‌دهد که دانش‌آموزان نیز مسیر انقلاب را به خوبی شناخته و در این راه ثابت قدم  بوده و شجاعانه عمل می‌کردند.

شهردار کرج اضافه کرد: امام خمینی (ره)، رهبر انقلاب اسلامی ایران، پس از واقعه ۱۳ آبان در پیامی فرمودند: “عزیزان من صبور باشید، که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است. ایران امروز جایگاه آزادگان است. من از این راه دور، چشم امید به شما دوخته‌ام. صدای آزادی خواهی و استقلال طلبی شما را به گوش جهانیان می‌رسانم.”

کیانی اضافه کرد: علاوه بر این رخدادها، تسخیر لانه جاسوسی امریکا در روز سیزدهم آبان توسط دانشجویان خط امام(ره)، آوازه شکل‌گیری انقلاب اسلامی را بیش از پیش به گوش جهانیان رساند.

وی افزود: این اتفاقات به ویژه به دولت استکبارگر امریکا فهماند که مردم ایران برای ایجاد یک نظام اسلامی عدالت محور یک دست و یکصدا شده اند و اقدامات و برنامه‌های آنها دیگر جلوی پیشروی و موفقیت سیل مردم علاقمند و معتقد به سه اصل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را نخواهد گرفت.