ظرفیت خیرین به کمک توسعه امدادپیش بیمارستانی کشور آمده است
ظرفیت خیرین به کمک توسعه امدادپیش بیمارستانی کشور آمده است
معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: با راه اندازی تشکل خیرین حوزه اورژانس، ظرفیت نیکوکاران به کمک توسعه خدمات امدادی پیش بیمارستانی کشور آمده است.

به گزارش نوژان نیوز، دکتر رضا دهقان در آیین گشایش اولین پایگاه امدادی و خیرساز استان البرز در گرمدره کرج افزود: از آنجا که سرانه های اعتباری برای توسعه، تجهیز و تامین آمبولانس و سایر نیازهای امدادی اورژانس کشور محدود است، بر این اساس تصمیم گرفته شد تا در کنار خیرین حوزه سلامت ، خیرین حوزه اورژانس نیز در کشور تشکیل شود.

وی به بیان اینکه این امر امسال محقق شده است ، گفت: حضور به موقع امدادگران اورژانس در محل حوادث یا محل زندگی بیماران نیازمند درمان اولیه در پیشگیری از مرگ افراد حائز اهمیت فراوان است .

دهقان گفت : بر همین اساس توسعه و تجهیز پایگاه های اورژانس کشور می تواند نقش ارزشمندی در نجات جان مصدومان حوادث مختلف یا بیماران داشته باشد.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان اورژانس کشور ادامه داد: اکنون تلاش های این سازمان بر توسعه پایگاه ها، تامین تجهیزات پزشکی ، خرید آمبولانس و سایر و ملزومات است تا بتوان خدمات پیش بیمارستانی را ارتقا بخشید.

وی ادامه داد: امروز در کنار منابع دولتی از ظرفیت خیرین برای خرید آمبولانس، تجهیزات پزشکی و ساخت فضاهای فیزیکی پایگاه های امدادی اورژانس در کشور استفاده می شود.

معاون سازمان اورژانس کشور به شرایط جغرافیایی، جمعیتی و ترافیکی استان البرز اشاره کرد و گفت: با توجه به تراکم جمعیتی بالا و قرار گرفتن البرز در مسیر کلانشهر تهران و استان های گردشگری کشور ، توسعه پایگاه امدادی اورژانس در این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: تلاش ها براین است تا امکانات و تجهیزات لازم برای خدمات پیش بیمارستانی با کمک خیرین در اختیار این استان قرار گیرد.

دهقان ، اختصاص یک فروند بالگرد امدادی به استان البرز را از مهمترین اقدامات سازمان اورژانس کشور برای خدمات رسانی به موقع به بیماران و حادثه دیدگان برشمرد.

دکتر احمد مهدوی رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز نیز در این آیین اعلام کرد: پایگاه اورژانس گرمدره توسط خانواده نیکوکار هاشمی زاده و بنیاد نیکوکاری نیما با زیربنای ۸۰۰ متر مربع در ۲ طبقه ساخته شده است.

وی با قدردانی از خیرین نیک اندیش افزود: با توجه به موقعیت مکانی این پایگاه که در محدوده آزاد راه تهران – کرج ، جاده مخصوص کرج و شهر ۵۰ هزار نفری گرمدره ساخته شده، تجهیزات و امکانات مناسب در اختیار آن قرار می گیرد.

مهدوی گفت: اختصاص یک دستگاه اتوبوس آمبولانس ، تعدادی آمبولانس و موتورلانس از مهمترین اقدامات برای این مجموعه است .

وی اظهار کرد: افزون بر خدمات پیش بیمارستانی ، مرکز آموزش های بالینی اورژانس استان البرز نیز در این پایگاه فعال خواهد شد.

رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز با قدردانی از همکاری شهردارگرمدره در توسعه پایگاه خیر ساز امدادی این منطقه ، گفت : تامین زمین برای توقفگاه خودرهای امدادی اورژانس در کنار این پایگاه از مهمترین اقدامات مدیریت شهری گرمدره است.

مهدوی گفت : اکنون استان البرز دارای ۹۶ پایگاه سیار و ۷۸ پایگاه ثابت اورژانس با حدود ۷۰۰ نیروی عملیاتی است که باید تعداد آنها چند برابر شود.

استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در مسیر مسافران و گردشگران ۱۵ استان کشور قرار دارد.

۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های استان البرز است و برهمین اساس توسعه پایگاه های اورژانس از اهمیت بالایی در این استان برخوردار است.