مدارس خارج از کشور مراکز ترویج زبان فارسی باشند
مدارس خارج از کشور مراکز ترویج زبان فارسی باشند
وزیر آموزش و پرورش گفت: مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور باید مرکز انتشار فرهنگ، تمدن ایرانی اسلامی باشند و به مراکز ترویج زبان فارسی در دنیا تبدیل شوند.

به گزارش نوژان نیوز، رضا مراد صحرایی در آیین معارفه سید محمد طباطبایی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور و تکریم ابوالفضل کمالی سرپرست این مرکز، اظهار داشت: فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را از کشورهای دیگر متمایز می‌کند؛ بنابراین سرمایه فرهنگی و تمدنی بسیار ارزشمند است و باید به خوبی از این سرمایه‌ها در جهت پیشرفت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در تحلیل‌های آینده قدرت، گفته می‌شود کشورهایی در آینده قدرت بیشتر خواهند داشت که توانایی و قابلیت بهره‌گیری از نخبگان و دستاوردهای فرهنگی‌ خود را داشته باشند؛ بنابراین باید دیپلماسی فعال و نخبگانی، محور فعالیت‌های مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش به تبیین انتظارات در مرکز امور بین الملل و مدرس خارج از کشور پرداخت و افزود: در دوره جدید توقع بسیاری از این مرکز می‌رود که عدم روزمرگی، به‌روز بودن، ضرورت بین المللی شدن مدارس و کتاب‌ها و بهره گیری از افراد خبره حوزه دیپلماسی، فرهنگی، علمی و ورزشی در قالب هیات اندیشه‌ورز از آن جمله است.

براساس این گزارش، سید محمد طباطبایی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، سابقه رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، مدیرکل دفتر ارتقای حرفه‌ای فرهنگیان، رئیس آموزش و پرورش منطقه ۹ شهر تهران، مدیر مجتمع آموزشی مدارس کشور کویت و مدرس دانشگاه و معلم نمونه استانی را در کارنامه کاری خود دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا