در رگ‌های باشگاه تختی همچنان خون کشتی می‌جوشد
در رگ‌های باشگاه تختی همچنان خون کشتی می‌جوشد
چند روز پیش میهمانِ تمرین کشتی تیم پیشکسوتان البرز بودیم. البته چند تن از مسئولین هم حضور داشتند؛ از معاونان استاندار تا مقصودی، معاون مدیرکل ورزش و جوانان استان که برای تجلیل از مقام پیشکسوتان کشتی البرز گردهم آمده بودند. چندساعتی را نیز با این گوش‌‌شکسته‌ها گذراندیم و با آن‌ها هم‌صحبت شدیم.

به گزارش نوژان نیوز، هرکدام به موضوعاتی اشاره داشتند، از شرایط کشتی استان، معضلات و راهکارهای بهبود آن تا ریشه‌یابی از شکست‌های حسن یزدانی به تیلور. اما آنچه فضا را جذاب کرده بود، جریانِ خون کشتی در رگ‌های باشگاه تختی بود. در این بین با سلیم مرادی، مربی تیمِ پیشکسوتان باشگاه تختی هم گفت‌وگو کردیم.

این پیشکسوت کشتی در ابتدای صحبت‌های خود اظهار داشت: پیشکسوتان اعتبار جامعه و ورزش هستند و باید همواره به آن‌ها احترام گذاشته شود تا ورزش همچنان مسیر رشد و تعالی خود را با بهره‌گیری از تجربیات این عزیزان ادامه دهد.

وی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت پیشکسوتان به سالم‌سازی فضای ورزش کمک قابل‌توجهی می‌کند و باید برای رشد و توسعه ورزش از تجربیات آن‌ها به شکل مطلوب و شایسته بهره برد.

مرادی با بیان اینکه در دین ما نیز، توصیه‌ها و سفارش‌های زیادی نسبت به ارج نهادن به مقام پیشکسوتان وجود دارد، خاطر نشان کرد: بر همین اساس هر نسلی نسبت به احترام و تقدیر از پیشینیان خود یک وظیفه شرعی و عرفی برعهده دارد.

وی با بیان اینکه کسانی که سال‌های جوانی خود را به سختی در ورزش گذراندند، امروز گنجینه‌های ارزشمند جامعه هستند و باید از تجربه گران‌بهای آن‌ها که هم اینک گرد پیری بر چهره‌شان نشسته، استفاده شود، افزود: ورزش در این شهر، در کشور سرآمد بوده و باید با استفاده از نظرات بزرگان ورزش استان به جایگاه حقیقی خود برسد.

اما در حاشیه این تمرین جهانبخش وادی‌نورد، پیشکسوت کشتی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار شهروند البرز اظهار کرد: تربیت‌بدنی و ورزش یکی از مهم‌ترین موضوعات جامعه است که توجه به آن باعث پیشگیری و کاهش بسیار از معضلات و بهبود شرایط سلامت جسمی و روحی افراد می‌شود.

وی افزود: همه‌ی ما وظیفه داریم به‌عنوان دست‌اندرکاران ورزش، به گونه‌ای کار و برنامه‌ریزی کنیم تا پرداختن به این موضوع مهم به‌عنوان بخشی جداناپذیر از زندگی افراد در خانواده‌ها نهادینه شود.

این پیشکسوت کشتی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدواریم روز به روز شاهد موفقیت بیشتر ورزشکاران البرز در سطوح مختلف کشوری، بین‌المللی و جهانی باشیم و روند توسعه ورزش استان درخشان از گذشته و با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه ورزش، زمینه‌ای بسیار مؤثر برای ایجاد نشاط و پویایی است، گفت: امیدواریم در ادامه راه شاهد موفقیت و اثرگذاری در این حوزه و تعالی بیش‌ازپیش وزارت ورزش و جوانان باشیم.

وادی‌نورد درخصوص اهمیت به جایگاه پیشکسوتان گفت: نسل جوان اگر بخواهد آینده خود را تضمین کند باید به گذشته برگردد پیوند گذشته با آینده از مسیر پیشکسوتان عبور می‌کند. ریل ورزش ایران در دوران طولانی توسعه، نقطه‌های سخت و پر فرازی را داشته است و پیشکسوتان مهم‌ترین نقش را در این توسعه داشته‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: پیشکسوتان ما وجه مشخصه‌شان در میان مردم زیستن، مردمی بودن و تواضع آن‌هاست و نسل جوان باید بیاموزد که برای هویت داشتن باید از پسشکسوتان مردمی بودن و در کنار آن‌ها بودن را بیاموزد.