کشورهای خواهان استقلال به دنبال الگوگیری از ایران اسلامی هستند
کشورهای خواهان استقلال به دنبال الگوگیری از ایران اسلامی هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت : امروز تمام کشورهای خواهان استقلال در دنیا به دنبال الگوگیری از ایران اسلامی هستند.

به گزارش نوژان نیوز، روح الله سلگی در یادواره ۳۸۴ شهید دوران دفاع مقدس بخش بلده نور به مناسبت پاسداشت هفته دفاع مقدس، افزود : در آن دوران ملت ایران با دستان خالی توانست به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دست یابد و از زیر یوغ ایادی استکبار غرب و آمریکایی جنایتکار نجات پیدا کند و مستقل شود، استقلالی که امروز خیلی از کشورها به دنبال آن هستند.

وی اظهار کرد : آنچه دفاع مقدس را به الگو و ذخیره بزرگ معنوی در این سرزمین و عصر حاضر تبدیل کرد تمسک به ثارالله از سوی رزمندگان غیور اسلامی بوده است استبکار ستیزی و ظلم ستیزی از بطن عاشورا برخاست و دشمن امروز معنویت جوانان را اغوا گرایانه و محیلانه مورد هدف قرار داده است.

این مقام مسوول بیان داشت : با نگاهی به تاریخ دوران دفاع مقدس پی می بریم آن زمان از ۱۱ کشور اسیر گرفتیم و این نشان از آن داشت خیلی از کشورها درصدد بر اندازی نظام اسلامی و انقلاب بودند آمریکایی ها تقسیم کار کرده بودند و نقشه هوایی آنان در اختیار عراقی ها قرار گرفته بود.

وی اظهار کرد : افزون بر آن آلمانی ها هم ماموریت تهیه بمب های شیمایی بودند که امروز ملت ایران چنین اقدام وقیحانه را در بیانیه ها محکوم می کنند و از طرفی شوروی هم درصدد تامین موشک بود و کشورهای عربی هم تمام سعی و تلاششان آن بود جلوی کشتی های ما را بگیرند.

معاون استاندار مازندران گفت : در مجموع آن دوران تاریخ ساز، همه دنیا متحد شده بودند که ضربه محکمی به نظام اسلامی بزنند و متاسفانه هزاران تن از جوانان و نوجوانان ما را شهید کردند و حتی به رییس جمهور، نخست وزیر و مجلس ما هم رحم نکردند و این تهاجم بیرحمانه صورت گرفت و متاسفانه چنین جنایت هایی در هیچ جای دنیا سابقه نداشت و اجازه نمی دادند نفت ما هم به فروش برود.

سلگی افزود : ملت ایران حتی اجازه ورود سیم خاردار را هم نداشت سلحشورانه جانفشانی کردند و با تمسک به شهدا و تشخص به راه ابا عبدالله الحسین (ع) ملت ایران و رزمندگان این مسیر پر پیچ و خم را یکی پس از دیگری پیمودند و امروز می بالیم و افتخار می کنیم که از یکصد سال گذشته تاکنون ابر مردانی چون امیرکبیر زمان، میررضای شیرازی، شیخ فضل الله نوری، همت ها و باکری ها که از افتخارات ایران اسلامی است برای تحقق آرمان های اسلامی و ارتقای دین مبین اسلامی و در راه تحقق عدالت به شهادت رسیدند.

استان مازندران در دوران دفاع مقدس افزون بر ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.