۴۳ کارگاه برای اشتغال زندانیان در تهران دایر است
۴۳ کارگاه برای اشتغال زندانیان در تهران دایر است
مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان تهران با اشاره به توسعه کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی و تعدد رشته‌های کسب و کار برای مددجویان در زندان، گفت: اکنون ۴۳ کارگاه در سطح زندان‌های استان تهران دایر است و مددجویان بیشتری شغل در پیش گرفته‌اند.

به گزارش نوژان نیوز، محمدرضا تقی‌پور با اشاره به فعالیت‌های این مرکز در سال‌های اخیر، افزود: اشتغال و حرفه‌آموزی از اولویت‌های اساسی سازمان زندان‌ها است و با همکاری اداره کل زندان‌های استان، با جدیت در مراکز تابعه اجرا می‌شود.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان تهران اظهار داشت: برخی مددجویان در گذشته، امکان یا فرصت حرفه‌آموزی نداشتند و بر اثر بیکاری دست به ارتکاب جرایمی مانند سرقت یا خرید و فروش مواد مخدر زده‌اند اما زندان این زمینه را فراهم کرده که به صورت رایگان، حرفه یا هنر مورد علاقه خود را فراگیرند و با تأمین معاش خانواده در دوران حبس از آسیب‌های غیبت سرپرست کاسته شود.

تقی‌پور گفت: در ۶ ماه نخست امسال، در مجموع ۱۷ میلیارد تومان به مددجویان شاغل در زندان های استان پرداخت شده که این رقم، نسبت به همین مدت در سال ۱۴۰۱ رشدی بالغ بر یک و نیم درصد داشته است و تعداد بیشتری جذب کارگاه‌های بنیاد شده‌اند.

عضو هیأت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان تهران ادامه داد: در سال گذشته ۲۷ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان نیز به حساب زندانیان شاغل در کارگاه‌های بنیاد تعاون واریز شده که نشان از عزم جهادی مدیران اداره کل و بنیاد تعاون استان دارد.

تقی پور با تأکید بر اینکه هیچ مانعی برای حرفه‌آموزی و اشتغال مددجویان وجود ندارد، اظهار امیدواری کرد در پایان سال مبالغ واریزی به حساب مددجویان شاغل، با احتساب واریزی ۶ ماه اول، رشد بیشتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

بنیاد تعاون زندانیان با حدود ۷۰ سال سابقه با هدف توانمندسازی زندانیان برای بازگشت مجدد آنان به جامعه فعالیت می‌کند و مطابق با اساسنامه این نهاد عام المنفعه، حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی برای زندانیان در دوران حبس دو هدف کلی بنیاد تعاون زندانیان است و اکنون ۶۵ هزار زندانی شاغل در یکهزار واحد تولیدی در پیرامون یا بیرون از زندان‌ها مشغول فعالیت هستند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا