۱۶ هزار مجوز جدید کسب و کار در البرز صادر شد
۱۶ هزار مجوز جدید کسب و کار در البرز صادر شد
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز با اشاره به شتاب بخشی و شفاف سازی مجوزها در این استان اعلام کرد: ۱۶ هزار مجوز جدید کسب و کار طی سه ماهه نخست سال جاری در این استان صادر شده است.

به گزارش نوژان نیوز و به نقل از ایرنا، “رضا جعفری” افزود: بانوان در بخش خیاطی و فروش پارچه و آقایان در بخش واحدهای تغذیه و رستوران ها بیشترین مجوزها را طی سال جاری برای کسب و کار در البرز دریافت کردند.

وی با بیان اینکه طی یکسال و نیم گذشته اقدامات خوبی درحوزه های اقتصادی استان رقم خورده است، گفت: شفاف سازی مجوزها، راه اندازی قرارگاه اصلاح فرآیندها و الکترونیکی شدن تقاضا و صدور مجوزهای کسب و کار از مهمترین این اقدامات است .

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه اقتصاد و کسب و کار است، افزود: در سال های گذشته بسیاری از فرصت های سرمایه گذاری استان مسکوت ماند.

جعفری با اشاره به تدوین کتاب فرصت های سرمایه گذاری در استان البرز گفت: از آنجا که امروز عصر فناوری ارتباطات و اطلاعات است ، اطلس سرمایه گذاری استان در قالب سامانه الکترونیکی بارگذاری شده تا سرمایه گذاران داخلی و خارجی با این فرصت ها آشنا شوند.

وی ادامه داد: بهره مندی از ظرفیت های فناوری ارتباطات برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری، زمینه ورود سرمایه گذاران خارجی و داخلی را به استان البرز فراهم است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز گفت: از سوی دیگر صدور مجوزها در قالب سامانه های الکترونیکی موجب شفاف سازی و شتاب بخشی به سرمایه گذاری شده و در صورت تاخیر در صدور مجوزها دستگاه های اجرایی باید علل این تاخیر را اطلاع رسانی کنند.

وی بیان کرد: اکنون زمان صدور مجوزها برای سرمایه گذاری و کسب و کارها در استان البرز به کمترین سطح خود یعنی حدود ۲ روز رسیده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز با بیان اینکه حدود ۷۰ ماده قانونی مخل کسب و کارها در کشور داریم، گفت: تلاش ها براین است تا موانع سد راه سرمایه گذاری و کسب وکارها در استان البرز برداشته شود.

 

جذب ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه خارجی

جعفری گفت: سال گذشته ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه خارجی در بخش های تولیدی و اقتصادی استان جذب شد و از ابتدای امسال تاکنون این رقم با چهار برابر افزایش یعنی ۴۰۰ میلیون یورو تصویب شده که در حال جذب است.

وی اظهار کرد: کشورهای امارات، چین و افغانستان با بیشرین میزان سرمایه گذاری در حوزه های کشاورزی و صنعت البرز ورود کرده اند.

وی آلودگی هوا و محدودیت منابع آبی را از مهمترین مشکلات در بخش جذب سرمایه گذاری های البرز برشمرد و افزود: امروز کشت گلخانه ای و بخش گردشگری از مهمترین حوزه های سرمایه گذاری در استان البرز به شمار می روند.

مدیر کل اقتصاد و دارایی البرز گفت: این بخش ها کم هزینه ترین ها در زمینه سرمایه گذاری محسوب می شوند.

وی دربخش دیگری از سخنانش به موضوع مولد سازی دارایی ها و اموال غیرمنقول دولتی اشاره کرد و افزود: در این بخش برای اموال بلاتکلیف دولتی و صدور اسناد تک برگی اقداماتی در البرز انجام گرفته و با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تفاهم نامه منعقد شده است.

جعفری گفت : تاکنون ۵۱ ملک مازاد دولتی در استان البرز شناسایی شده که برای تعیین تکلیف آنها درحوزه هایی مانند آموزشی ، راه سازی و امثال آن اقدامات لازم صورت خواهد گرفت .

وی ادامه داد: . صدور مجوزهای بی نام نیز یکی دیگر از اقدامات اداره کل اقتصاد و دارایی البرز است که با هدف رونق اقتصادی استان دنبال می شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی البرز گفت: سهم این استان از محل تبصره ۱۸ از ۱۱ هزار میلیارد ریال به ۱۳ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال افزایش یافته است که این استان توانست ۲ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال تسهیلات سایر استان ها را دراین بخش جذب کند.

وی بیان کرد: این اعتبارات در بخش بازفعال سازی واحدهای تولیدی و صنعتی و رونق تولید هزینه می شود.