۱۰۰ درصد اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای کتابخانه های البرز جذب شد
۱۰۰ درصد اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای کتابخانه های البرز جذب شد
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز اعلام کرد: ۱۰۰ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۴۰۱ برای بهسازی، شاداب سازی و تجهیز کتابخانه‌ های این استان جذب شد.

به گزارش نوژان نیوز، «علی معدنی پور» با بیان اینکه کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاهی فرهنگی محسوب شده و نیاز به شاداب سازی دارند، افزود: ۲۹ میلیارد ریال از محل تملک دارایی های سرمایه ای استان برای توسعه و تجهیز کتابخانه های عمومی البرز جذب شد.

وی گفت: این اعتبارات برای تعمیر و تجهیز تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، نقاشی و رنگ آمیزی متناسب با فضای فرهنگی کتابخانه ها، استحکام بنا، بهینه سازی کف پوش های بخش مطالعه و بخش کودک، نوسازی قفسه ها، مناسب سازی مسیر تردد معلولان ، نماسازی و طراحی در بیشتر کتابخانه های عمومی شهری و روستایی بر اساس سیاست های نهاد کتابخانه های عمومی و مصوبات انجمن کتابخانه های عمومی استان جذب و هزینه شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و اقناع سازی نسل جوان در کتابخانه های عمومی نیازمند تقویت زیرساخت ها و ارتقای سطح خدمات است ، افزود: تقویت فرهنگ مطالعه کشور نیاز به حمایت دارد و به رغم تلاشی که از سوی کتابداران و برنامه های متنوع فرهنگی و خدمات کتابخانه ای که در استان انجام می شود نیاز است که توجه ویژه ای از سوی مدیران شهری و استان به فضای کتابخانه ها در اختصاص بودجه متناسب با جمعیت استان البرز صورت پذیرد.

استان البرز دارای ۷۳ کتابخانه نهادی و مشارکتی است که از این تعداد ۵۲ کتابخانه نهادی، ۲ کتابخانه سیار، یک کتابخانه تخصصی کودک و ۲۱ کتابخانه مشارکتی است که در این کتابخانه ها در مجموع یک میلیون و ۳۰۰ هزار جلد کتاب موجود است.

کتابخانه های عمومی استان البرز ۸۵ هزار نفر عضو فعال دارند.