کتاب دستخط درمانی اثر استاد سیدعلی رئیسی
کتاب دستخط درمانی اثر استاد سیدعلی رئیسی
این کتاب نگاه تازه ای دارد به هنر خوشنویسی اصیل ایرانی، خط نستعلیق و شکسته، و آموزش آن برای اولین بار با مبانی روانشناسی و عرفانی، توسط بنیانگذار این سبک علمی و هنری سیدعلی رئیسی که حاصل یک عمر مشق در خطه خط و تحقیق وشاگردی در محضر بزرگان علم است.

به گزارش نوژان نیوز، این کتاب نگاه تازه ای دارد به هنر خوشنویسی اصیل ایرانی، خط نستعلیق و شکسته، و آموزش آن برای اولین بار با مبانی روانشناسی و عرفانی، توسط بنیانگذار این سبک علمی و هنری سیدعلی رئیسی که حاصل یک عمر مشق در خطه خط و تحقیق وشاگردی در محضر بزرگان علم است، او از شاگردان علامه حسن زاده آملی،در عرفان، و استاد حمیدعجمی در خط است. مقدمه این کتاب را پروفسور حسین باهر نوشتن و آورده اند:

مهمترین شاخصه هویت ملی ما زبان فارسی است که فردوسی آنرا با شاهنامه زنده کرد و مهمترین بستر زبان فارسی شعر و  خط نستعلیق است و میرعلی رئیسی با دستخط درمانی آنرا احیا کرد.
نویسنده در این کتاب آورده: دستخط درمانی را میتوان شاخه ای از هنر درمانی بدانیم،مانند موسیقی درمانی و نقاشی درمانی، زیرا دستخط درمانی با اینجاد هارمونی بین خط و خوشنویسی با مبانی روانشناسی بوجود امد،بعد سالها تحقیق علمی و تدریس هنر خوشنویسی‌.
هر روز به یک تابلو خط بنگرید که در اصطلاح همان مشق نظری میشود، وبعد به تمرین دستخط درمانی و مشق خط بپردازید،اگر درست حرکت کنید آنقدر شیفته کار خود میشوید که از آن لذت میبرید، و به سرعت اذعان خواهید داشت که از نظر روحی بهتر شدید،شاید بپرسید چرا باید خطاطی کنم؟ این کار چه فایده ای برای من خواهد داشت؟
به شما اطمینان میدهم با خطاطی چه با قلم چه با خودکار و با رنگها و مرکب های مختلف، روحیه شما را تغییر میدهد، و به شما کمک میکند تا خودتان و خانواده و دوستان و جامعه را بهتر درک کنید، و زندگی خوبی برای خود طرح ریزی نمایید.
برای رشد علمی وعملی هنری و در سبک دستخط درمانی، داشتن نگرشی بدون پیش داوری حیاتی است، هدف فهم هنر منحصر به فرد شماست و نحوه ارائه آنهاست.
در دستخط درمانی، به تجربه و تاثیر آن میپردازیم،که با چه روشی راحت تر میتوانی هنر یاد بگیری و با آن ارتباط خوبی برقرار کنید، از تجربه در ساعت نوشتن، آهنگی که گوش میدهید،فضای اطراف،در آن کار کردید بهره بگیرید جهت پیشرفت، زیرا وقتی تجربه ای ملکه ذهن شود دیگر از آن بیرون نمی روید،و بدانیم کار هنرمند درمان روح است.
سرشناسه  :  رئیسی، سیدعلی
‏عنوان و نام پدیدآور  :  ‏ دستخط درمانی  /‏ مولف و خوشنویس سیدعلی رئیسی؛ مقدمه پروفسورحسین باهر
ترجمه سجادخاموشی افشار ،بنیامینظفری
‏مشخصات ظاهری  :  ‏ ۶۲ص. قطع وزیری
‏شابک  :   :۹۷۸-۶۲۲-۲۶۴-۳۶۹-۰
‏وضعیت فهرست نویسی  :  فیپا
‏موضوع  :  خوشنویسی — جنبه‌های روانشناسی و عرفانی
‏رده بندی کنگره  :  ‏    BF۴۵۶
‏شماره کتابشناسی ملی  :    ۹۰۴۳۶۵۰