کارگاه های راه سازی در تمام جاده های استان فعال هستند
کارگاه های راه سازی در تمام جاده های استان فعال هستند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز اعلام کرد: امسال با اختصاص یک هزارو۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار، کارگاه‌های راه سازی در تمام محورهای ارتباطی استان فعال هستند.

به گزارش نوژان نیوز،علی زندی فر” در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه های در دست ساخت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز گفت: اکنون ۱۰۸ پروژه ساخت جاده ، ابنیه و بهسازی آسفالت در راه های البرز در دست اجرا قرار دارد.

وی ادامه داد: با اهتمام دولت سیزدهم شاهد جهش چند برابری بودجه عمرانی البرز در بخش راهداری هستیم که این امر موجب شده تا پروژه های راه سازی و بهسازی راه های استان شتاب گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز گفت: طرح چهاربانده شدن جاده های “قزلحصار”، “آتشگاه”، “سهیلیه” و “سعیدآباد” از جمله پروژه هایی است که مراحل ساخت وتکمیل را می گذارند.

زندی فر بیان کرد: بخشی از این طرح ها همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسند.

وی با اشاره به طرح نهضت آسفالت در راه های البرز گفت: اکنون کارگاه های بهسازی آسفالت در تمام جاده های استان فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز افزود: آسفالت برخی محورهای ارتباطی البرز مربوط به ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته است که بهسازی این مسیرها آغاز شده است.

زندی فر بیان کرد: با اقدامات انجام شده طی ۲ سال اخیر میزان حوادث رانندگی در جاده های استان کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده های البرز شناسایی شده است گفت: اعتبار لازم برای ایمن سازی این نقاط جذب خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز با اشاره به موضوع ورود عابران پیاده به ویژه متکدیان و دستفروشان به محدوده آزاد راهی استان و افزایش تلفات در این بخش بیان کرد: برای پیشگیری از این حوادث، بخش زیادی از حریم آزاد راهی استان به ویژه در محدوده کلانشهر کرج حفاظ کشی شده است.

زندی فر، وجود متکدیان در حاشیه آزاد راه های البرز را یکی معضلات برشمرد و افزود: بخش عمده تلفات عابران در محورهای پرتردد البرز مربوط به این افراد است.

وی به خرید تجهیزات جدید برای بهسازی راه ها و نظافت محورهای ارتباطی استان البرز اشاره کرد و گفت : طی ۲ سال اخیر ماشین آلات جدیدی در بخش راهداری استان به کارگرفته شده است.

مدیرکل راهداری البرز در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه البرز در بخش زیرساخت های حمل مسافر با کاستی فراوانی روبه‌رو است گفت: این استان تنها یک پایانه مسافری دارد که پاسخگوی نیاز مسافران نیست.

زندی فر بیان کرد: ۲ پایانه موقت برای رفع این کاستی اختصاص یافته که سه مکان مناسب برای ساخت پایانه های جدید استان البرز جانمایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز اظهار کرد: این استان تنها ۲۸ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی مسافران دارد که برای رفع این کمبود، تعدادی اتوبوس ازسایر استان ها در البرز به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به آمادگی استان البرز برای جابه جایی زائران اربعین حسینی گفت: در این بخش تمهیدات لازم پیش بینی شده اما از زائران انتظار می رود سفرهای خود را مدیریت کنند.

استان البرز دارای یک هزارو۵۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است.