کاربران لینک های مشکوک تبلیغ ثبت نام اربعین را باز نکنند
کاربران لینک های مشکوک تبلیغ ثبت نام اربعین را باز نکنند
رییس پلیس فتا البرز از زایران اربعین حسینی خواست برای سفر به کربلا فقط از طریق سامانه سماح ثبت نام کنندو لینک های مشکوک ثبت نام اربعین را باز نکنند.

به گزارش نوژان نیوز، سرهنگ “رسول جلیلیان” اظهار کرد: با توجه به افزایش سفر زیارت کربلا و شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع)، کاربران برای ثبت نام فقط از طریق سامانه سماح اقدام کنند.

وی اضافه کرد: زائران برای ثبت نام فقط از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir مراجعه کرده و از ارائه مدارک هویتی ازقبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کرده یا اسکن آن در سایت‌های غیرمجاز ارسال نشود.

جلیلیان افزود: کلاهبرداران با ارسال پیام با تبلیغات اغوا کننده، مشتاقان پیاده روی اربعین را به لینک های آلوده هدایت و حساب های آنها را خالی می کنند.

وی اضافه کرد: فعالیت سایت های جعلی یکی از مهمترین شگردهای مجرمانه ای است که در این ایام صورت می گیرد و ناآگاهی برخی کاربران، فرصت جدیدی را برای مجرمان فراهم خواهد می کند.

جلیلیان گفت: مجرمان با طراحی سایت های شبیه سایت های اصلی که درگاه های بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی “فیشینگ” می کشانند.

وی افزود: کاربران هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت و از مکان های مورد اعتماد برای ثبت نام و پرداخت های اینترنتی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

مسوول کمیته اعزام ستاد اربعین حسینی استان البرز پیش تر گفت: تاکنون ۳۲ هزار و ۵۲۳ نفر از مشتاقان شرکت در پیاده روی اربعین حسینی البرزی در سامانه سماح نام نویسی کرده اند.

«علیرضا صادقیان» افزود: زائران اربعین پس از اتمام نام نویسی در سامانه سماح، کارت شناسایی ارایه شده را چاپ و در تمام طول سفر اربعین همراه خود داشته باشند، ضمن اینکه نصب بارکد الصاق‌شده به وسایل، در امور گمشدگان بسیار راه‌گشا خواهد بود.

وی با بیان اینکه نام نویسی زائران پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح از سوم مرداد ماه آغاز شد، اظهار کرد: اعزام زائران از ۲۷ مرداد ماه (اول ماه صفر) آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.