پویش ایران قوی ایران سرسبز در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده کرج برگزار شد
پویش ایران قوی ایران سرسبز در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده کرج برگزار شد
پویش "ایران قوی- ایران سرسبز" که با نام "طرح شهید سید عنایت اله مرادی" در سرتاسر کشور در حال انجام است امروز با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز و سرپرست معاونت فنی به همراه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز و مشارکت دانش آموزان دختر پایه پنجم دبستان برکت برگزار شد .

به گزارش نوژان نیوز، در این مراسم سید مسلم رئیسی معاون تربیت بدنی و سلامت و سرپرست معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ضمن تسلیت شهادت ۲۲ تن از دانش آموزان کرمان در حادثه تروریستی اخیر را تسلیت گفت و از دانش آموزان خواست به یاد این دانش آموزان شهید و معلم شهیدشان هرکدام یک نهال کاشته و تقدیم روح پاک این شهدا کنند .

حجت الاسلام ابوطالب ندرلی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی البرز نیز با اشاره به آیات و روایات فراوان در خصوص اهمیت درخت کاری در اسلام و همچنین اهمیت حفاظت از درختان و طبیعت در ایران باستان گفت: ویل دورانت در تاریخ مفصل خود اشاره می کند که ایرانیان در مدارس خود ضمن کسب علم و دانش به کاشت نهال و حفظ درختان هم می پردازند . ایشان با روایت حدیثی از امام صادق (ع) که فرمود : لا تَطیبُ السُکنی إلّا بِثَلاثٍ: الهَواءِ الطَّیِّبِ وَ الماءِ الغَزیرِ العَذبِ و الأرضِ الخَوّارَهِ یعنی زندگی جز با سه چیز خوش نمی شود: هوای پاک، آب فراوان گوارا و زمین نرم و سست  گفت : این سه چیز امروز نیز جزو مسائل اساسی جهان و چالش‌های اصلی کشور است آنچنان که در کلام مقام معظم رهبری نیز آب و خاک و هوا سه عنصر اصلی است .

وی در ادامه به دانش آموزان گفت : ما برای حفظ این سه عنصر مهم است که درخت می کاریم چون درخت هم آب را حفظ می کند هم خاک را  و هم هوای مورد نیاز ما را تصفیه می کند .

مهدی میردار هریجانی سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی استان البرز نیز با خطاب قراردادن دانش آموزان حاضر  شهادت جمعی از دانش آموزان و معلمان را در حادثه تروریستی کرمان تسلیت گفت و از دانش آموزان خواست برای زنده نگه داشتن یاد این دانش آموزان شهید دو کار را انجام دهند ، اول به یا هرکدام از این شهدا نهالی بکارند و دوم اینکه با ذکر فاتحه روح این عزیزان را شاد کنند .

ایشان در ادامه از مزایا و فواید درخت و درختکاری برای دانش آموزان صحبت کرده و تاکید کردند برای این که آینده سازان کشور که همین دانش آموزان امروز هستند بتوانند هوای پاک تنفس کنند باید درخت بکارند از آن مراقبت کنند تا درخت بتواند زنده بماند و به ما خدمت کند.

ایشان همچنین دانش آموزان را برای حفاظت از درخت و طبیعت دعوت به عضویت در همیاران طبیعت نمود تا از این طریق به نشر فرهنگ منابع طبیعی و درخت کاری در طبیعت بپردازند .

مهدی میردار هیجانی در پایان از دانش آموزان خواست تا در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت” و طرح  “هر دانش آموز سه نهال،هر مدرسه یک نهالستان” با کمک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در مدارس خود نهالستان ایجاد کرده و بعد از تولید نهالها که با راهنمایی و مشاوره کارشناسان جنگل صورت می گیرد آنها را در هر مکانی که خودشان صلاح می دانند بکارند .

این مراسم با کاشت نهال به یاد شهدای دانش آموز کرمان و با حضور خبرنگاران، کارشناسان سلامت، مربیان تربیت بدنی، معاونین پرورشی و روئسای ادارات آموزش و پرورش، دانش آموزان و … پایان یافت.