وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برعهده رسانه است
وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برعهده رسانه است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رسالت و سیره شهدا بر عهده اصحاب رسانه است، گفت: خبرنگاران نقش مهمی در راستای حفظ و تداوم ارزش های انقلاب اسلامی به ویژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند و از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

به گزارش نوژان نیوز و به نقل از ایرنا، «سلیمان رستمیان» همزمان با روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در استان البرز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷ در افغانستان به دست گروه طالبان به شهادت رسید، افزود: خبرگزاری ایرنا یکی از خبرگزاری های پایه ای نظام هست که همواره به رسالت خود به درستی عمل کرده است.

وی بابیان اینکه خبرنگاران در خط مقدم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار دارند، اظهار کرد: خبرنگاران به‌عنوان سفیران و مروجان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید با روحیه انقلابی و جهادی پای در میدان گذاشته و در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

وی به نقش خبرنگاران در ادوار مختلف انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: خبرنگاران مانند دیگر اقشار جامعه خالصانه و ایثارگرانه در ادوار تاریخ انقلاب اسلامی همچون دوران دفاع مقدس، خون خود را درراه حفظ ارزش‌های نظام اسلامی تقدیم انقلاب کرده و تصویری شجاعانه از خود برجای گذاشته و در تاریخ این مرزوبوم جاودانه شدند.

رستمیان با بیان اینکه رسانه در حوزه های مختلف مجازی، دیداری شنیداری و مکتوب با قلم خود در لایه های متعدد جامعه نفوذ می کند، گفت: این نفوذ در نتیجه تفکر و اندیشه افرادی است که برای کمک به تمام مسایل اجتماعی قلم می زنند.

 

رسانه مطالبات مردم را به درستی به اطلاع مسوولان اثرگذار برساند

وی به وجود یکسری مشکلات در جامعه اشاره کرد و افزود: جامعه ما نیاز به یکسری تفکرات درست برای زندگی بهتر دارد ضمن اینکه تمام مشکلات جامعه را رسانه می تواند به شیوه درستی برای اثرگذاری بهتر در جامعه به دید مسوولان اثرگذار برساند.

وی تصریح کرد: اگر ما می توانستیم رسالت خود را در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بخوبی اجرا کنیم امروز شاهد یکسری ناهنجاری های اجتماعی نبودیم زیرا برخی از ناهنجاری ها بر اساس ناآگاهی افراد است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: جامعه اسلامی ما که داعیه دار اندیشه سیاسی تشیع در جهان اسلام است نباید دستخوش و گرفتار یکسری پارادکس ها و دوقطبی شدن باشد و باید یک سیستم واحد داشته باشیم.

وی افزود:‌ اگر می توانستیم روحیه ایثار و از خودگذشتگی شهدا که توانست جنگ را به دفاع مقدس تبدیل کرد و مرزهای جغرافیایی را عاشقانه، عارفانه و عاقلانه حفظ کرده و مرزهای اعتقادی را توسعه دهیم به نسل های بعد از جنگ منتقل کنیم امروز گرفتار این مسایل نبودیم.

وی تصریح کرد: واژه خبرنگار یادآور زحمات خالصانه افرادی است که درراه اعتلای بشریت از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند و از هیچ خطری نمی‌هراسند.

 

استان البرز ۶ شهید رسانه ای تقدیم انقلاب کرده است

رستمیان افزود: در همین راستا استان البرز ۶ شهید از خبرنگاران و اصحاب رسانه را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز افزود: شهیدان والامقام «ابراهیم بقایی» متولد ۱۳۵۰، «امیر صحرایی» متولد ۱۳۵۸ و «بابک رویتوند غیاثوند» متولد ۱۳۴۶ از شهدای سقوط هواپیمای ترابری ارتش ایران در آذر ۱۳۸۴، شهیدان والامقام «امیرعباس نوری» متولد ۱۳۳۸ در شهریورماه ۱۳۶۰ و «حمید حسنی» متولد ۱۳۳۴ در شهریورماه ۱۳۶۴ در منطقه اشنویه در عملیات قادر از شهدای خبرنگار دوران دفاع مقدس و شهید والامقام «بهروز فلاحت پور» متولد ۱۳۴۱ از شهدای رسانه ملی و برنده دیپلم افتخار و جایزه بهترین فیلم‌برداری برای مجموعه فیلم روایت فتح در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۷۱ در جریان حمله این جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در لبنان از شهدای خبرنگار استان البرز هستند.