هوشمندسازی فرآیندهای پستی در دولت سیزدهم شتاب گرفت
هوشمندسازی فرآیندهای پستی در دولت سیزدهم شتاب گرفت
معاون وزیر ارتباطات و مدیر عامل شرکت ملی پست گفت: هوشمندسازی فرآیندهای پستی در دولت سیزدهم شتاب گرفته است، در این مدت از مجموع ۳۰۰ فرآیند پستی احصا شده تاکنون ۸۰ فرآیند به مرحله هوشمندسازی رسیده است.

به گزارش نوژان نیوز، محمود لیایی در حاشیه دیدار با یکی از کارکنان آزاده شرکت پست مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پایان سال آینده همه فرآیندهای پستی احصا شده در کشور هوشمندسازی می شوند.

وی بیان کرد: دستکم ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان هم اکنون عضو مرکز نوآوری شرکت ملی پست هستند که محصول یا خدماتی متناسب با فرآیندهای پستی ارائه می‌کنند.

مدیر عامل شرکت ملی پست ادامه داد: آخرین اقدام مرکز نوآوری شرکت پست، راه اندازی کارخانه نوآوری در موزه ملی ارتباطات است، که در این کارخانه فضایی به شرکت های دانش بنیان اختصاص داده شده تا برای تولید و راه اندازی محصول یا خدمت خود اقدام نموده و به راحتی با سایر شرکتها در تعامل باشند.

وی با بیان اینکه حدود ۵۵ درصد خدمات پست باجه ای و بقیه غیرباجه ای است، افزود: افزون بر نیمی از خدمات غیرباجه ای در حوزه تجارت الکترونیک است، قصد داریم با راه اندازی سامانه ای، دسترسی به خدمات باجه ای را به روستاها و مناطق کم برخوردار توسعه دهیم تا روستاییان در سراسر کشور محصولات بومی و صنایع دستی خود را بدون واسطه به دست مصرف کننده برسانند.

لیایی گفت: پس از تجهیز مراکز تجزیه و مبادلات استان های تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس به سورتینگ هوشمند، درصدد هستیم تا این موضوع در مراکز تجزیه و مبادلات پنج استان دیگر از جمله کرمانشاه و همدان در آینده نزدیک راه اندازی شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت خدمات پستی در اولویت برنامه ها است، گفت: اقدامات دیگری نیز همزمان برای سرعت بخشیدن به توزیع مرسولات در نظر داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارسال مرسولات پستی در حوزه بین الملل بیان داشت: در سفری که به چین داشتیم، توافقاتی با اپراتورهای پستی دولتی و خصوصی این کشور انجام شد که به دنبال آن تبادلات پستی با جنوب شرق آسیا افزایش خواهد یافت.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا