هنوز رگه هایی از سند ۲۰۳۰ و اجرای آن در آموزش و پرورش مشاهده می شود
هنوز رگه هایی از سند ۲۰۳۰ و اجرای آن در آموزش و پرورش مشاهده می شود
دکتر علیرضا عباسی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر اظهار کرد: در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یک وظیفه حاکمیت و یک وظیفه مردم دارند که باید در این راستا حرکت کنند. در بخش حاکمیتی تربیت و جذب نیروی انسانی باورمند، شایسته و دغدغه دار در اولویت است که متاسفانه در این حوزه کوتاهی هایی داشته ایم.

به گزارش نوژان نیوز، دکتر علیرضا عباسی افزود: متاسفانه در گذشته دولت هایی را داشتیم که اعتقاد داشتند نباید به زور مردم را به بهشت بفرستیم در صورتیکه در بخش هایی از بیانیه گام دوم انقلاب، رهبر معظم انقلاب می فرمایند؛ حکومت ها و کارگزاران باید اجازه ندهند جهنمی ها مردم را با زور و فریب جهنمی کنند. بنابراین وظیفه مسئولان و کارگزاران است که بستر بهشت رفتن مردم را فراهم و بستر جهنمی شدن افراد جامعه را جمع کنند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس تصریح کرد: بنای سند ۲۰۳۰ بر هویت زدایی از دانش آموزان و حذف فرهنگ ایثار و شهادت از سیستم آموزش و پرورش کشور بوده و هست و متاسفانه هنوز رگه هایی از آن در سیستم آموزش و پرورش کشور مشاهده می شود. جهت احیا و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت باید این زمینه ها و بسترهای مخرب را جمع و فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی و الگوهای ملی در عرصه های مختلف جهاد از جمله نظامی، اقتصادی، علمی و فرهنگی را جایگزین آن نمود.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به اغتشاشات سال گذشته و تبعات آن که در آموزش و پرورش اتفاق افتاد و باعث ایجاد مشکل شده بود، گفت: این موضوع نشانگر این است که عده ای در گذشته علاوه بر قصور، تقصیر هم دارند و نه تنها برای حل آن قدمی برنداشتند بلکه در سیستم تعلیم و تربیت ما مشکل سازی هم کردند که باید پاسخگو باشند، با این حال کارهای خوبی در این دوره در آموزش و پرورش خصوصا در جذب نیروی انسانی انجام شده که باید استمرار داشته باشد و اگر این امر محقق نشود مطمئناً در این زمینه پیشرفتی نخواهیم داشت.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان البرز گفت: وظیفه مسئولین این است که در تربیت و جذب نیروی انسانی و انتصابات دقت نظر داشته باشند و افرادی را انتخاب نمایند که از اعماق وجود به مقوله‌ی فرهنگ ایثار و شهادت، اخلاص، ایمان و اخلاق التزام عملی و نظری داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت پیاده سازی برش دستگاهی، استانی و شهرستانی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب و شعار سال خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب تاکید دارند که باید ایمان و امید را در مردم تقویت کنیم و بستر آن کارگزاران، فضاها، ادارات و شهرهایی هستند که مسئولین در آن حضور دارند. ما نیز در مجلس تلاش داشته و داریم تا انشاالله در این راستا حرکت کنیم.